30 درصد جان باختگان تصادفات اصفهان عابران پیاده هستند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:عابران پیاده یکی از کاربران آسیب‌پذیر در چرخه ترافیک هستند؛ در کلانشهر اصفهان  ۳۰ درصد از آمار جان باختگان تصادفات را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند.

سرهنگ اصغر زارع افزود: در این روزها و شب های محرم متولیان هیات‌های عزاداری برای کاهش ریسک حوادث رانندگی از برپایی موکب‌های عزاداری در معابر اصلی خودداری کنند .

وی گفت : با توجه به حضور دسته های عزاداری در معابر، برای برگزاری باشکوه و بدون خطر این مراسم ها متولیان دسته های عزاداری ازقبل هماهنگی لازم را با پلیس راهور هر بخش داشته باشند.

 سرانگ زارع افزود: با توجه به اینکه دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم لباس تیره و مشکی می‌پوشند، برای جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار در تمامی اوقات شبانه‌روز به ویژه به هنگام تاریکی هوا و شب‌ها بیش از پیش از پیش مواظب تردد در راه ها باشند.

 وی گفت: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و جوانب، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول و قواعد صحیح رانندگی می‌توانند در کاهش تلفات رانندگی نقش بسزایی داشته باشند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تاکید کرد: عابران پیاده هم هنگام عبور از عرض معابر دقت کرده و موارد ایمنی را رعایت کنند.

 سرهنگ زارع افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی‌ همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و برای آسایش و ارائه خدمات بهتر به مردم و عزداران از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را خواهد کرد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1018894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟