قالیباف : پاسخ ایران به تجاوزگری اسرائیل قطعی است / آمریکا رژیم نامشروع صهیونیستی را مهار و مجبور به آتش‌بس پایدار کند

به گزارش  رکنا از خانه ملت ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ) مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: موفقیت و هوشیاری مجاهدان فداکار پدافند ارتش و سپاه نشان داد که رژیم آپارتاید صهیونیستی همواره در مواجهه با ملت سربلند ایران در هر معرکه‌ای به مضحکه‌ای در سطح جهان تبدیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقایسه عملیات وعده صادق ۲ با اقدام اخیر نظامی این رژیم گواهی روشن بر توان بازدارندگی نیروی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از روی انفعال بود

قالیباف بیان کرد: رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی جز نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع و بی‌پناه در غزه و لبنان ندارد و امروز از آبرو و اعتباری هم در سطح جهان برخوردار نیست. گرچه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از روی انفعال بود و به شکست دیگر برای این رژیم تبدیل شد اما جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده ۵۱ منشور ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری قطعی با رعایت اقتضائات خواهد بود.

آمریکا رژیم نامشروع صهیونیستی را مهار و مجبور به آتش‌بس پایدار کند

وی در هشداری به آمریکا گفت: به آمریکا که پشتیبان اصلی و شریک در تمام جرم‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است، هشدار می‌دهیم که برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش بی ثباتی و ناامنی در تمام منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کرده و مجبور به آتش بس پایدار کند و اجازه ندهد این رژیم با بی‌تدبیری و جنگ افروزی سرنوشت شومی را برای خود و هم پیمانان خود رقم بزند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از کشورهای همسایه که اقدامات تجاوزکارانه و غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کردند، قدردانی می‌کنیم و تاکید داریم ‌حفظ ثبات منطقه و دفاع از صلح و امنیت منطقه‌ای مسئولیت فردی و جمعی تمام کشورهای منطقه است و جز با همکاری و تعهد عملی همگان به این اصل محقق نخواهد شد.

ارتش فدای ملت است و ملت پاسبان و حافظ خون این شهدای جان فدا خواهد بود

قالیباف اضافه کرد: به روح پاک شهدای پدافند ارتش که در راه دفاع از امنیت کشور جان شیرین خود را فدا کردند، درود می‌فرستیم و شهادت این جوانان را به ملت شریف، فرماندهی و کادر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تبریک و تسلیت می‌گویم. ارتش فدای ملت است و ملت پاسبان و حافظ خون این شهدای جان فدا خواهد بود.