فیاضی: تمامیت ارضی ایران جای چانه زدن ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، عبدالوحید فیاضی با بیان این که" طرح این ادعاهای واهی، وجه المصالحه‌ای برای اصحاب قدرت خارج از مرزهای ایران شده است" تصریح کرد: ما اسناد غیرقابل انکاری درباره این موضوع در دست داریم و مدعیان باطل هم این موضوع را به خوبی می‌دانند ولی به نظر می‌رسد کسانی که به تمامیت ارضی ما چشم دوخته‌اند، با طرح این موضوع قصد دارند در مواجهه سیاسی با کشور ما، موضوعات اصلی را تحت الشعاع قرار دهند. به همین دلیل تبیین موضوع برای مجامع جهانی اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس افزود: برخی از طرح موضوع در دادگاه‌های بین المللی سخن می گویند، حال آن که این مسئله چنان واضح است که نیازی به طرح در دادگاه ندارد یعنی در واقع به رغم مستندات قوی و تاریخی ایران، علاقه ای برای پرداختن به اموری که از حقوق مسلم ماست، نداریم.

فیاضی یادآور شد: مالکیت ایران بر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که جزیی از خاک این کشور و پاره‌ی تن ایران هستند، حق مسلم ماست و قابل بحث و طرح نیست. مگر در مورد حقوق مسلم و تمامیت ارضی کشور جایی برای مصالحه وجود دارد؟ ما هرگز درباره حقوق خودمان با هیچ کشوری چانه‌زنی نمی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟