دانشجوی معترض به سخنرانی پزشکیان در کنار سعید جلیلی! + عکس

خبر آنلاین در ادامه آورده است ، رئیس جمهوری روز گذشته درمراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان در دانشگاه تهران حضوریافت وسخنرانی مسعود پزشکیان حواشی همراه داشت . از جمله حاشیه سازی نماینده بسیج دانشجویی که اجازه صحبت به رئیس جمهور را نمی داد و البته واکنش پزشکیان نیز جالب توجه بود. او تریبون را به دانشجو سپرد و خود پایین سن آمد تا نقد او را بشنود.

گفتنی است ، گویا حواشی سخنرانی روسای جمهوری در دانشگاه به مراتب پررنگ‌تر از سخنرانی‌های آنان است. کمی به عقب‌تر هم که برگردیم، سخنرانی‌ حسن روحانی نیز در دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۸ و سخنرانی سید محمد خاتمی در سال پایانی دولت اصلاحات نیز با حواشی زیادی همراه بود. البته این اتفاق در مورد «محمود احمدی نژاد» هم تکرار شد و دانشجویان به سخنرانی او هم معترض شدند.

احترامی که پزشکیان به دانشجوی معترض گذاشت

برخی از دولتمردان چهاردهم چون وزیر علوم، وزیر بهداشت و درمان، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران و معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور از همراهان پزشکیان در دانشگاه تهران بودند. آنگونه که روایت شده است، معمولا در سال های اخیر اینگونه بود که تشکل‌های دانشجویی در مراسم روز ۱۶ آذر تریبون داشتند و در مراسم آغاز سال تحصیلی فرصت بیشتر در اختیار تشکل های علمی و اساتید قرار می گیرد. در همین راستا، پیش از سخنرانی مسعود پزشکیان رئیس جمهور، وزرای بهداشت و علوم و چند تن از اساتید درباره مسائل دانشگاه صحبت کردند. هنگامی که رئیس جمهور پشت تریبون رفت، تعدادی از دانشجویان اعتراض کردند  که چرا فرصتی برای سخنرانی به آنان داده نشد.

 پزشکیان در واکنش به این اقدامات از دانشجویان، اظهار داشت: «دانشجو که شلوغ نمی‌کند، بگذارید من حرفم را بزنم تا ببینیم در ادامه چه می‌شود. اگر می‌خواهید جلسه را بهم بزنید من کلا بروم. یک نفر را به عنوان نماینده تشکل‌ها انتخاب کنید تا در پشت تریبون قرار بگیرد و حرفش را بزند. »

این اقدام رئیس‌جمهور با تشویق حضار همراه شد و زمانی که نماینده‌ ای از بسیج دانشجویی به روی سن آمد، پزشکیان از پشت تربیون کنار رفت ،  از سن پایین آمد و روی صندلی خود نشست.

دانشجوی معترض هم  چند دقیقه صحبت کرد و با انتقاد از اینکه چرا فرصت به آنها نرسیده است، از رئیس جمهور خواست تا بین دانشجوها رفته و صحبت آنها را هم بشنود. او همچنین خواست که رئیس جمهور روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران حضور یابد.

اما نکته جالب این است که بنا به روایت رسانه ها، این شخص که بر هم زننده سخنرانی رییس جمهور بود علیرضا صفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران است.

همزمان با این اتفاق نیز تصاویری از او در کنار سعید جلیلی درحال راه رفتن و خوش و بش با جلیلی است منتشر شده است.

دانشجو

کدخبر: 1051015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی