مشکلات فعلی انتخابات شوراهای شهر و روستا برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، ولی الله بیاتی افزود: در حال حاضر 46 هزار روستا، 1400 شهر و بالای 200 هزار نفر اعضای اصلی و علی البدل داریم. انتخابات در روستاها هم شامل همین قاعده می‌شود. ما الان در دوره ششم شوراها هستیم و می‌دانیم اشکالاتی در قانون وجود داشت که برطرف کردیم. برای مثال در انتخابات شوراها ، عضو علی‌البدل ندیده بودیم که الان برطرف شد.

وی ادامه داد: هم اکنون افرادی که به شورای شهر می آیند کسانی هستند که هیچ آگاهی درباره شهر و شورا ندارند ولی در قانون جدید موضوع آزمون را مطرح کردیم.

بیاتی تصریح کرد: در این قانون آمده است که انتخابات باید الکترونیکی باشد و بحث های خرید رأی، قول‌های خارج از اختیاراتشان و مسائلی که منجر به وقوع جرم می‌شود را پیشگیری کردیم تا راه تخلف و تقلب بسته شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها افزود: در جای دیگری در بحث شواری عالی استان‌ها، برای شوراهای فرادست، شورای بخش و شهرستان و استان و شورای عالی، اعتبار پیش‌بینی کردیم که قبلا نداشتند. یا شرایط خاصی برای کاندیداها در نظر گرفتیم که کارایی اعضای منتخب را افزایش دهد.

بیاتی با بیان این که"ما این خلاءهای قانونی را برطرف کردیم" تصریح کرد: مشکلی هم که همکارمان در صحن اشاره داشت مربوط به احراز هویت بود که در این طرح جدید برطرف شده است یعنی مدارک باید همراه فرد باشد و پس از احراز، هویت رأی‌گیری الکترونیک انجام شود. ضمن این که همه نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را به کمیسیون ارائه داده‌اند و به ترتیب در صحن مطرح می‌شود و البته هر جا که لازم باشد، دفاع می‌کنیم.

کدخبر: 1044268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟