حرف های عوامل فیلم گل های باوارده در نهمین روز جشنواره فجر / پشت پرده راز حضور وزیر فاش شد!

 نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی گل های باوارده بامداد جمعه 21 بهمن برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.

در نشست خبری فیلم سینمایی مهرداد خوشبخت کارگردان، حیدر رحیمی و محسن غفاری (بازیگر)، سعید براتی (مدیر فیلمبرداری) و حسن ایزدی (مدیر جلوه های ویژه بصری) حضور داشتند.

مهرداد خوشبخت، کارگردان فیلم در ابتدا صحبت هایش ایده و اطلاعات این فیلم را مختص به زمان کارگردانی فیلم قبلی اش دانست. او در خصوص نحوه انتخاب بازیگران و لوکیشن فیلم گفت: دوست داشتم بازیگران به لحاظ سطح شهرت هم تراز هم باشند. همه لوکیشن‌های فیلم در آبادان فیلمبرداری شد؛ دکورها را در آبادان زدیم و در شرایط شرجی و سخت کار کردیم.

مهرداد خوشبخت

محسن غفاری : از اول بازی در فیلم جنگی را دوست داشتم

محسن غفاری بازیگر فیلم نیز درباره حضور در این فیلم سینمایی و دلیل حضورش گفت: من پروژه را خیلی دوست داشتم و از زمانیکه علاقه بازیگری در من به‌وجود آمد، دوست داشتم در یک فیلم جنگی بازی کنم. روزی هم که تست دادم با لهجه آبادانی تست دادم، اما درنهایت به من گفتند نقشی دارم که آبادانی نیست. نقشی بازی کردم که کم بود ولی دوستش داشتم و به نظرم به اندازه بود.

محسن غفاری

فیلم بردار حرفه ای این فیلم کیست؟

سعید براتی مدیرفیلمبرداری این فیلم سینمایی در ادامه با اشاره به اینکه نسخه ای که نمایش داده شد، باب میل ما نبود، توضیح داد: متاسفم که هیچ سینمای استانداردی نداریم. ما مجبور بودیم برای فیلمبرداری کل شهر آبادان را خاموش کنیم که امکان نداشت و مجبور شدیم فیلم را در روز فیلمبرداری کنیم و به شب تبدیل کنیم. خدا را شکر توانستیم فیلم آبرومندی داشته باشیم درحالیکه حجم زیادی از سی جی و جلوه های بصری داشتیم.

سعید برانی

ایزدی مدیر جلوه‌های بصری نیز درباره بخش جلوه های ویژه این فیلم سینمایی عنوان کرد: این پروژه به لحاظ ویژوال افکت برای من سه پروژه بود و هر یک از اتفاقاتی که رخ می داد برای یک فیلم سینمایی کافی بود، اما همه این موارد با هم در این فیلم جمع شده بود. ما ۴۰۳ پلان داشتیم که عمده آنها جدی و پیچیده بود.

وی در ادامه بحث اضافه کرد: دشوارترین کار به لحاظ پیچیدگی بخش سکانس تانکی بود، اما از لحاظ بصری چیزی که پیچیده به نظر می رسد سازه ای است که در پایان فیلم است.

پاسخ کارگردان برای دیر رسیدن فیلم به جشنواره

او درباره دیر رسیدن این فیلم به جشنواره عنوان کرد: تقصیر ما نبود که فیلم دیر رسید، اتفاقی بود که بین آدم های فنی و جشنواره رخ داد. نکته دیگر این است که فیلم تمام نشده بود و در این نسخه همه ایده های ما اجرایی نشد و باعث شد نسخه ای که دوست نداشتم را روی پرده ببینید‌.

خوشبخت درباره دو قطبی تهران و آبادان به تعبیر یکی از خبرنگاران یادآور شد: ما کم فروشی کردیم، هرچند دوستان فارابی به ما تذکر داده بودند و گفته بودند از لهجه های مختلف استفاده کنیم. اصفهانی و همدانی داشتیم ولی بالاخره نکته هایی ممکن است از دست افراد در برود.

کارگردان درباره موضوعات مورد نظر در فیلم خود تصریح کرد: «آبادان یازده شصت»، «گلهای باوارده» دو فیلم از سه گانه ای بود که می‌خواستم درباره آبادان بسازم که فعلا تا یک سال راضی نیستم دیگر فیلمی از این مجموعه را بسازم.

خوشبخت در ادامه درباره ریتم کند فیلم عنوان کرد: باید باور کنید که من فیلم را به همراه شما دیدم و این فیلم آماده نبود.

پشت پرده حضور وزیر برای دیدن فیلم اختصاصی و پشت در ماندن خبرنگاران

وی در پاسخ به انتقادها که دو شب پیش فیلم برای وزیر نمایش داده شده است گفت: فیلمی هم که نشان وزیر دادیم ناقص بود و به وزیر هم گفتم این فیلم هنوز یک و نیم ماه کار دارد.

کارگردان «آبادان یازده شصت» با اشاره به اینکه ساختن چنین فیلم هایی در کشور ما همتی می خواهد که گروه ما داشت، عنوان کرد: همه بچه هایی که اینجا می بینید با سختی کار را به سرانجام رساندند و اصلا سیستم ساخت فیلم بیگ پروداکشن وجود ندارد. یکی از مشکلات همیشگی من این است که بخشی از مسئولان ما واقع بین نیستند. واقع بین باشیم وقتی فیلمی دو ماه کار دارد بپذیریم که دو ماه کار دارد.

وی در پایان گفت: این فیلم، فیلم آن زمان است. اینها که در فیلم نمایش داده شد افراد واقعی هستند، این گروه بعدا توبیخ می شوند که گویی داشتند پالایشگاه را می دزدیده اند.

وبگردی