قرار است برای قیمت بنزین آزاد تصمیم گیری شود

به گزارش رکنا، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا از حفظ قیمت بنزین 1500 تومانی در لایحه بودجه 1404 خبر داد و گفت: من هنوز لایحه بودجه را ندیدم ولی اخباری که شنیدم از تلاش دولت برای حفظ قیمت فعلی بنزین حکایت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس دوازدهم تصریح کرد: آمارهای وزیر نفت نشان می‌داد که قیمت هر لیتر بنزین برای دولت 8 هزار تومان تمام می‌شود و فقط در شهریور ماه سال جاری 140 میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم.

وی ادامه داد: حالا قرار است درباره نرخ بنزین 3 هزار تومانی تصمیمات دیگری گرفته شود به همین دلیل گفته‌اند که در این مورد با مجلس مشورت خواهند کرد.

وزیر نفت محدودیت ذخایر نیروگاه‌ ها را تأیید کرد / در زمستان با ناترازی مواجه می شویم

همچنین کوچکی‌ نژاد درخصوص کاهش ذخایر نیروگاه‌ ها گفت: در جلسه‌ اخیر فراکسیون با وزیر نفت، موضوع کمبود ذخایر مطرح شد و وزیر هم این موضوع را تأیید کرد و البته یادآور شد که در صورت عدم جبران این کمبودها و رفع ناترازی، در زمستان با مشکلاتی در بخش های مختلف انرژی ازجمله گاز و برق مواجه می‌شویم.

وی به راهکارهای برون رفت از این مشکل اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعات وزیر، برای حل این مشکل، روش‌های مختلفی را در نظر گرفته‌اند که سوآپ و افزایش تولید از آن جمله‌اند.



وبگردی