به زودی بازار فروش ارز توافقی افتتاح می شود

به گزارش رکنا، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم با اشاره به موانع و مشکلات صادراتی در کشورمان، از راهکارهای بانک مرکزی برای ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان بخش های مختلف صنعت سخن گفت و به خبرنگار پارلمانی رکنا گفت: رفع تعهدات ارزی یک از مشکلات و موانع سرسختی است که انگیزه تولید کننده را از بین می برد. این موضوع در 2 جلسه اخیر شورای گفتگو مطرح و مقرر شد درباره برخی تغییرات و زمان بندی‌های ناخواسته که بر تولید کننده تحمیل می شود، تجدید نظر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد بازار خرید و فروش توافقی ارز برای رشد صادرات افتتاح شود. این موضوع باعث می شود صادرکننده بخشی از ارز حاصل از صادرات خود را در این بازار با قیمت توافقی به فروش برساند، نه این که مجبور باشد با قیمت تعیین شده بانک مرکزی (45 هزار تومانی) به دولت بفروشد.

قادری تأکید کرد: ما مطمئن هستیم فضای مناسب‌تری به وجود می‌آید که می‌تواند ارز‌های خارج از کشور را به داخل کشور منتقل کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به این ترتیب صادرکنندگان در بخش های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و معادن مکلف به رعایت نرخ بانک مرکزی نخواهند بود و بخشی از مشکلات به این واسطه برطرف خواهد شد. بانک مرکزی به زودی خبر افتتاح این بازار ارزی جدید را اطلاع رسانی می‌کند.

کدخبر: 1049119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی