ثبت اجاره‌ نامه‌ در سامانه معاملات املاک و مستغلات الزامی شد

به گزارش رکنا، «سید محمود موسوی صانع» مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در خصوص معافیت‌های مالیاتی اجاره نامه‌های واحدهای مسکونی، اظهارکرد: براساس تبصره ۱۱ ماده (۵۳) قانون مالیات‌های مستقیم، مالکان مجتمع‌های مسکونی با بیش از سه واحد استیجاری که مطابق الگوی مصرف مسکن ساخته شده اند، از مالیات معاف خواهند بود.

همچنین درآمد اجاره واحدهای مسکونی در تهران تا مجموع ۱۵۰ متر مربع و در سایر نقاط تا مجموع ۲۰۰ متر مربع از مالیات اجاره املاک معاف می‌شوند.

وی افزود: مالکانی که قراردادهای بلند مدت منعقد کنند، برای قراردادهای دو ساله ۷۰ درصد تخفیف و برای قرارداد سه سال و بیشتر مشمول معافیت ۱۰۰ درصد خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارکرد: درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده ۸۴ این قانون و برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستأجر هستند تا سقف اجاره ای که می‌پردازند، مشمول صددرصد تخفیف خواهند شد.

موسوی صانع همچنین درخصوص پرداخت مالیات از سوی مالکانی که املاک خود را به خانوار دارای شرایط خاص اجاره می‌دهند، گفت: اشخاصی که املاک خود را به خانوارهای که سه فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و یا سه دهک پایین درآمدی اجاره دهند، مشمول صد درصد تخفیف می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در خاتمه بیان کرد: معافیت‌ها در شرایطی اعمال خواهند شد که اطلاعات مربوط بهقرارداد اجاره املاک و مستغلات در سامانه ثبت معاملات املاکو مستغلات کشور یا در سامانه الکترونیک ثبت اسناد با رعایتقوانین و مقررات ثبت و شرایط برخورداری از معافیت احرازشود.

موسوی صانع در خصوص اعمال معافیت‌های مالیاتی اجاره نامه‌ها، اظهارکرد: مالکانی که املاک خود را اجاره می‌دهند بایدظرف مهلت یک ماه نسبت به ثبت قراردادهای اجاره املاک خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

کدخبر: 1048310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟