تغییر سهمیه بنزین در پمپ بنزین های تهران!

به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا، طبق بررسی های میدانی خبرنگار رکنا و پیام های مردمی، امروز شنبه 14 مهر ماه 1403، در یک اقدام جدید سقف سوختگیری کارت های آزاد پمپ بنزین ها که در روز چهارشنبه 11 مهر ماه 1403 تغییر یافته و از 40 لیتر به 20 لیتر در روز کاهش یافته بود، امروز به 30 لیتر تغییر یافت.

این در حالی است که روز چهارشنبه سوختگیری بنزین با کارت های شخصی نیز از 60 لیتر به 30 لیتر در روز کاهش یافته بود که امروز بدون تغییر به همان 60 لیتر سابق بازگشت.

گفتنی است، طبق اعلام فریدون یاسمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران، از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد رشد مصرف بنزین را در استان تهران داشته‌ایم. متوسط مصرف روزانه بنزین در تهران در سال جاری حدود 21 میلیون لیتر در روز بوده؛ برخی روزها این رقم به بیش از 22 میلیون لیتر رسیده و در برخی روزها به 18 میلیون لیتر هم رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه "مصرف بنزین خیلی بالاست و خواهشی که از شهروندان داریم این است که باید در مصرف بنزین رعایت کنیم"، گفت: درست است که به تشخیص دولت و مجلس، عرضه بنزین با سوبسید صورت می‌گیرد، اما مردم باید مصرف را بهینه کنند و خیلی از کارهای غیرضروری را می توان بدون تردد خودروی شخصی انجام داد.

کدخبر: 1047970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی