ادعای باورنکردنی وزارت راه و شهرسازی / امروز بیش از 26 هزار واحد مسکن ملی در استان تهران افتتاح می شود!

به گزارش رکنا، وزارت راه و شهرسازی امروز 9 خرداد ماه 1403 از افتتاح 26 هزار و 804 واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی و ساخت 37 هزار و 455 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی خبر داده است.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، "بخشی" از این افتتاح‌ ها در شهر جدید پرند و "بخشی" دیگر نیز در سطح استان تهران ("بخشی"، یعنی دقیقا چه تعداد؟!) انجام خواهد شد و گفتنی است، بر اساس اعلام مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، تاکنون از 4 میلیون واحد مسکونی در تعهد دولت بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی وارد فرآیند ساخت شده است که بیش از 550 هزار واحد نیز در دولت سیزدهم تاکنون تکمیل و تحویل متقاضیان شد. همچنین در این دولت از 250 هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده بیش از 137 هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل شده است و روند تکمیل واحدها ادامه دارد.

این آمار در حالی گفته شده است که هیچ اطلاع دقیقی از جزئیات آن در دست نیست و مشخص نیست از ابتدای دولت سیزدهم و با شعار ساخت 4 میلیون واحد مسکونی، دقیقا چه تعداد مسکن در این دولت ساخته شده و آیا در این آمارها تکمیل واحدهای نیمه کاره واحدهای مسکن مهر و مسکن ملی محاسبه شده است یا خیر؟

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی در حالی مدعی افتتاح بیش از 26 هزار واحد مسکن ملی در استان تهران است که اغلب متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، خصوصا در استان تهران، به دلیل مشکلات عدیده ای از جمله عدم پیشرفت پروژه ها بعد از 4 سال، افزایش عجیب مبلغ آورده و درخواست پول های گزاف از مردم، اخذ هزینه مشاعات با قیمت های گزاف، متوقف ماندن پروژه در مرحله خاکبرداری، گودبرداری و برخی در مرحله زهکشی به دلیل پیدا شدن قنات و چاه های زیرزمینی، حذف متقاضیان از پروژه ها و جایگزین کردن افراد نامشخص، عدم تکمیل انشعابات و محوطه سازی در پروژه های با پیشرفت بالای 80 درصد و توقف تکمیل این پروژه ها به دلیل اخذ پول بیشتر از مردم و ... یا در مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کرده و یا مشکلات خود را به گوش رسانه ها رسانده اند.

لذا مشخص نیست آمارهای مبهم و کلی وزارت راه و شهرسازی که هر بار ظاهرا فقط با هدف خبرسازی و خارج شدن از فشار رسانه ای، انجام می شود، چه معنایی دارد؟

حال با این اوصاف و باتوجه به کارنامه وزارت راه و شهرسازی در پرونده نهضت ملی مسکن، چگونه می توان ادعای وزارت راه و شهرسازی را باور کرد؟

ادعایی که از ابتدای دولت سیزدهم هیچگونه جزئیات، فیلم و عکس از آن منتشر نشده و حتی برای بازدید از این طرح ها و افتتاح پروژه ها به برخی رسانه های دولتی بسنده کرده و از حضور رسانه های مستقل خودداری کرده اند.

مهرداد بذرپاش و تیم اطلاع رسانی ایشان در وزارت راه و شهرسازی هیچ آماری از واحدهایی که قرار است امروز افتتاح شود در اختیار رسانه ها قرار نداده اند که این واحدها دقیقا در کجا و شامل کدام پروژه های طرح نهضت ملی مسکن است؟

بنابراین لازم است درخصوص ادعای وزارت راه و شهرسازی شفافیت سازی لازم صورت گیرد و صرفا به کلی گویی بسنده نشود.

طرح نهضت ملی مسکن

گزارش های رکنا درخصوص مشکلات متعدد طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور به شهر زیر است:

*نیمی از پروژه های مسکن ملی رباط کریم روی چاه های زیرزمینی و قنات در حال ساخت است! (استان تهران)

*ظلم بنیاد مسکن به متقاضی مسکن ملی دماوند / پولت را پس بگیر و برو! (دماوند، استان تهران)

*می توانی پرداخت کن، نمی توانی به سلامت! / بدعت جدید وزارت راه در پول گرفتن از مسکن ملی ها! (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*پروژه نهضت ملی مسکن شاهین شهر اصفهان به جای پیشرفت پسرفت داشته/ فقط پول می گیرند و دیگر هیچ! (شاهین شهر، استان اصفهان)

*وضعیت پروژه 600 واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر پس از 4 سال اسفبار است +تصاویر (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*متقاضیان مسکن ملی پاکدشت پورشه سوار نیستند!+ عکس و فیلم (پاکدشت، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت دهه فجر افتتاح می شود؟ (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال فقط یک زمین و دیگر هیچ! / شهرداری کازرون بیشترین همکاری را داشته است (کازرون، استان فارس)

*ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان / پیمانکاران با زندگی مردم بازی می کنند (رباط کریم، استان تهران)

*زندگی متقاضیان مسکن ملی در حال فروپاشی است / به داد متقاضیان مسکن ملی شهرستان دماوند برسید! (دماوند، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی پردیس گرانتر از واحدهای آماده تمام می شود / پول صاف کردن تپه ها را هم مردم باید بپردازند! (پردیس، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی (نصیرشهر، استان تهران)

*عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر (هشتگرد، استان تهران)

*اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسف بار (هشتگرد، استان تهران)

کدخبر: 1002561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟