معلمی که دانش آموزانش را به آرزوهایشان می رساند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رشته اش در دبیرستان تجربی بوده و خانواده اش تاکید می کردند که حتما باید پزشک شود. برای همین دو سال پشت کنکور ماند تا اینکه بتواند خانواده اش را به آرزویشان برساند ولی موفق نشد؛ امل به جایش کاری کرد کارستان.

او الان آرزوی دانش‌آموزانش را برآورده می‌کند. دانش آموزانی که شاید از بسیاری از امکانات محروم باشند؛ ولی از نعمت معلم مهربان بی بهره نمانده‌اند. 

حسین باقری، مدیر-آموزگار مدرسه ایمان در روستای کج النگ، واقع در استان خراسان رضوی است.

او در گفت‌وگو با رکنا گفت: چند سال پیش، وقتی برای کارورزی به یک مدرسه روستایی رفتم، دیدم با بچه هایی سر و کار دارم که همیشه دوست دارند بهترین نمونه از خودشان را ارائه دهند بدون اینکه چشم داشتی داشته باشند. من هم به این نتیجه رسیدم که چرا من نباید برای این بچه ها بهترین ها را رقم بزنم؟ برای این کار، کتاب های مختلف خواندم، روانشانسی را بیشتر مطالعه کردم.

حسین باقری که این روزها علاوه بر اینکه معلم است، دانشجوی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد نیز است، گفت: برای رسیدن به روستای کج النگ، که مدرسه ایمان در آن قرار دارد، باید از یک جاده خاکی طولانی عبور کنید تا به آن برسید. در واقع حدودا 80 کیلومتر با مشهد فاصله دارد. من هر روز از مشهد به آنجا می روم و اکثرا آخر هفته‌ها را هم در روستا می‌گذرانم تا کارهای هفته بعد مدرسه را سر و سامان دهم.

او در ادامه افزود: مدرسه ایمان 111 دانش آموز دارد. برای هر 6 پایه مقطع ابتدایی، 6 کلاس مجزا داریم که از این نظر وضعیت خوبی است. من مدیر-آموزگار هستم و برای بچه های پایه پنجم نیز تدریس می کنم. دانش آموزان در کلاس ها مختلط هستند.

وی در ادامه افزود: سال‌های پیش، این روستا مدرسه متوسطه اول و دوم داشت ولی الان ندارد. برای همین برخی از بچه ها ترک تحصیل می‌کنند. همچنین کودک همسری هم رواج دارد که یکی از موانع ادامه تحصیل است. 

این معلم فداکار در ادامه تاکید کرد: من دوست دارم دانش آموزانم را به آرزوهایشان برسانم. یکی از آنها دوست داشت علیرضا بیرانوند را ببیند و دیگری حسن یزدانی را دید. حتی برنامه دارم کاری بکنم که دانش آموزانم، خودشان به یک دیگر کمک کنند و هم دیگر را به آرزوهایشان برسانند. به این شکل که اگر کسی دوچرخه ای دارد، برای چند روز دوچرخه اش را به دوستش که آرزوی داشتن دوچرخه دارد هدیه بدهد. اینطوری بچه ها وارد چرخه ای می شوند که مهربانی را انتقال می دهند. 

کدخبر: 940386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟