ساخت 2000 مدرسه در کشور توسط بنیاد برکت/ 996 مدرسه کانکسی و سنگی از سراسر ایران حذف شد + اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مدارس سنگی و کانکسی، جزء مدارسی هستند که در مناطق صعب العبور مورد استفاده قرار می‌گیرند و به منظور افزایش رفاه و ایمنی دانش‌آموزان این مدارس، جایگزینی آنها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

بنیاد برکت ، در راستای جمع آوری مدارس کانکسی، توانسته است 996 مدرسه کانکسی را با کلاس های درسی مستحکم، جایگزین کند. بیشترین تعداد جایگزینی در استان های لرستان با 165، سیستان و بلوچستان با 144، کرمانشاه با 127، فارس با 116 با و آذربایجان شرقی با 79 مدرسه کانکسی با مدرسه ای مستحکم و دائمی است.

لازم به ذکر است، مدارس کانکسی، عموما محل ایمنی برای آموزش دانش آموزان نیستند و در سالهای گذشته، شاهد حوادث ناگوار، از جمله آتش سوزی در کانکس به علت برخورد رعد و برق با آن بودیم. به نظر می رسد انجام این دست فعالیت ها، می تواند منجر به حفظ سلامت دانش آموزان و آموزگاران کشورمان شود.

رضامراد صحرایی ، وزیر آموزش و پرورش نیز در این خصوص گفته است: در ۲ سال نخست دولت، هزار و صد مدرسه کانکسی و خشتی وگلی جمع‌آوری و مدارس نوساز با کیفیت تحویل مناطق روستایی، مرزی و عشایری شد. همچنین هزار مدرسه با کمک بنیاد برکت ساخته شد و هزار مدرسه نیز بازسازی شد.

ساخت 2000 مدرسه در کشور توسط بنیاد برکت

 

از سویی دیگر، بنیاد برکت، در راستای امر خیر مدرسه سازی، تا ابتدای سال 1402، توانسته است 2 هزار مدرسه با 10 هزار و 250 کلاس درس در سراسر کشور بسازد. استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس، در صدر ساخت بیشترین تعداد مدرسه در این استان قرار دارند.

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، تراکم دانش آموزی در دوره ابتدایی از ۱۴ تا ۲۶ نفر و در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم از ۱۶ تا ۲۸ نفر و در هنرستان‌ها از ۱۲ تا ۱۸ نفر قابل تغییر خواهد بود. این در حالی است که این روزها وزارت آموزش و پرورش، با چالش جدی تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درسی مواجه است؛ لذا فعالیت های بنیاد برکت در راستای مدرسه سازی به وزارتخانه آموزش و پرورش کمک می کند که میانگین تراکم دانش آموزی را به سطح استاندارد کشوری یعنی 8.36 متر مربع برای هر دانش آموز برساند.

لازم به ذکر است؛ ساخت مدرسه علاوه بر اینکه تراکم دانش آموزی در هر کلاس را کاهش می دهد، منجر به بهتر شدن روند یاددهی و یادگیری نیز می شود.

 

این توزیع فراوانی کل مدارس تا ابتدای ۱۴۰۲

کدخبر: 928507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟