امسال 1/8 سهم رشته ریاضی افزایش پیدا خواهد کرد / پژوهشسراها برنامه های عمومی رایگان دارند
حجم ویدیو: 19.57M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدمهدی کاظمی ، معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه با توجه به اینکه آموزش و پرورش به خوبی به هنرستان ها و افزایش ظرفیت آنها اهمیت داده است؛ چه تمهیداتی برای تنزل نیافتن بیش از پیش رشته ریاضی-فیزیک دارد گفت: این رشته بسیار مهم است و فارغ التحصیلان آن می توانند زمینه برای فعالیت رشته های علوم کاربردی را افزایش دهد. در واقع ما باید تقویت علوم پایه را با نگاه تقویت علوم کاربردی در کشور دنبال کنیم. سهم این رشته طی 9 سال از 28 درصد به 14 درصد تقلیل پیدا کرد و این آموزش ها به نصف کاهش داشت. 

وی افزود: سال تحصیلی گذشته با فرصت اندکی که پیش روی ما در معاونت آموزش متوسطه بود برنامه ریزی کردیم و توانستیم سهم رشته ریاضی فیزیک را افزایش دهیم و امسال هم هدف گذاری کردیم 1/8 درصد این سهم را افزایش دهیم و تا پایان برنامه هفتم توسعه، هدفگذاری ما سهم 28 درصدی برای رشته ریاضی-فیزیک است.

او تاکید کرد: در این راستا لازم است محتواها همراستا با نیاز باشد؛ اما همه آنچه قرار است به صورت محتوای آموزشی به دانش آموزان ارائه شود به کتاب درس بر نمی گردد و می توانیم با این نگاه که آموزش را در خارج از محیط کلاس درس و از طریق آموزش ترکیبی دنبال کنیم و از این طریق فرصت برای یادگیری بیشتر دانش آموزان را فراهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سویی دیگر، ما فرصت های جدیدی را برای دانش آموزان در پژوهشسراهای دانش آموزی در نظر می گیریم.

او در ادامه در پاسخ به اینکه چرا با این شرایط اقتصادی، پژوهشسراهای دانش آموزی مبالغی را بابت حضور دانش آموزان دریافت می کنند، گفت: ما باید شبکه ای محیط های یادگیری ایجاد کنیم که یک بخش از آن پژوهشسراها هستند. هدف ما از پژوهشسراها تقویت روحیه پژوهشی است. یک بخشی از پژوهشسراها آموزش های عمومی است که رایگان است و مبالغی که دریافت می شود بابت فعالیت های تخصصی است.

کدخبر: 907403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟