سایت پسماند "کوار" خطری برای محیط زیست و جولانگاه آسیب های اجتماعی  + فیلم
حجم ویدیو: 26.12M | مدت زمان ویدیو: 00:03:34

به گزارش رکنا، مبحث پسماند و مدیریت زباله در منطقه "کوار" مشکلی است  که مسئولان شهری منطقه از آن بی خبر نیستند ولی هنوز برای آن چاره ای اندیشیده نشده است.مهمترین مسئله ای که در سطح شهرستان "کوار "در خصوص پسماندهای شهری و روستایی وجود دارد موضوع سایت زباله شهر "کوار" است.در شهرستان بدلیل وسعت کم جغرافیایی اکثر روستاهای شهرستان، نیز پسماندهای خود را به  سایت"کوار" انتقال می دهند.

روح الله کریمی طسوجی - فعال محیط زیست شهرستان منطقه "کوار" در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا اعلام کردند: مدیریت زباله چه در بخش جمع آوری و چه در مقطع دفن بر اساس اصول انجام نمی گیرد.تفکیک زباله در این منطقه وجود ندارد.در این سایت بعد از مدتی که زباله ها انباشت شدند، آتش زده می شوند و همین سوزاندن غیراصولی زباله، ایجاد آلودگی کرده و ضرر به محیط زیست منطقه وارد می کند. ضمن اینکه شیرآبه زباله ها نیزجداگانه ایجاد آلودگی می کند.

این  فعال محیط زیست شهرستان منطقه "کوار" از تردد سگ های ولگرد و پاتوق معتادان شدن نیز  خبر داد و در این خصوص چنین توضیح داد: منطقه به محل تردد سگ های ولگرد تبدیل شده که میان زباله ها پرسه می زنند.محل به پاتوق معتادان نیز تبدیل شده است. آلونک های محل اسکان معتادان در گوشه به گوشه منطقه ، مشاهده می شود که نیاز به نظارت شورا و شهرداری دارد . کودکان کار در این منطقه به کار گرفته شده اند که نیاز به ورود معاونت اجتماعی شهرداری دارد. زنان و مردان برای جمع آوری پسماند به منطقه می آیند و همه این موارد آسیب پشت آسیب است.

وی افزود: چند سال قبل فردی قصد راه اندازی سایت پسماند با تفکیک زباله در منطقه داشت تا شرایط محیط زیستی و سلامت منطقه را بهبود ببخشد، مجوز داده شد ولی حمایت های مالی و دیگر حمایت ها مورد نیازصورت نگرفت و تصمیم بدون اجرا باقی ماند.

روح الله کریمی طسوجی - فعال محیط زیست شهرستان منطقه "کوار"  با گفتن از اینکه این سایت با منطقه کوار 5 تا ده کیلومتر فاصله دارد ادامه دارد: روستاهای زیادی در اطراف این سایت  پسماند قرار دارند. محل اسکان عشایر نزدیک همین محل است. محل تردد دام ها است و همه این موارد در کنار هم نشان می دهد که این سایت تا چه میزان می تواند باعث آلودگی محیط و به خطر انداختن سلامت مردم منطقه باشد. ضمن اینکه به منطقه پر آسیب تبدیل شده است.سایت کوار علاوه بر مشکلات محیط زیستی که برای منطقه ایجاد کرده است سلامت اهالی را نیز به خطر می اندازد.

 

 

کدخبر: 739222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟