چرا کسی جلوی بی قانونی در شهرداری ایذه را نمی گیرد/ پای پیمانکاران نیابتی بیخ گلوی مردم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در شهرداری و شورای ایذه چه می گذرد. چرا کسی پاسخگوی نگرانی های عمومی در خصوص این مجموعه نیست و هر چقدر که مردم ابراز شکایت می کنند، صدایشان به جایی نمی رسد.

برخی از اهالی شهر ایذه طی تماس های مکرر با رکنا ضمن درخواست از مدعی العموم برای برخورد قاطع با قانون شکنان در شهرداری و شورای شهر گفتند: یک دهه از عمر و زندگی ما صرف نگرانی در خصوص جمع آوری پسماند و نبود نظارت بر بهداشت محیط در ایذه گذشت. مگر می شود در یک شهری این حجم از بی قانونی باشد و میلی برای برخورد با خاطیان و قانون گریزانی که سلامت جسمی و روانی جامعه را بر هم می زنند دیده نشود.

آنها افزودند: شهرداری را پیمانکاران نیابتی اداره می کنند و همه می دانند و کاری نمی کنند. مدت هاست که از یک فساد گسترده در شهرداری و شورای شهر خبر می دهند، برخی ها را بازداشت کرده اند، اما هنوز کار مردم می لنگد و هر اتفاقی که می افتد می گویند ما نبودیم، کار قبلی هاست. یکی نیست بگوید شما که در اجرای یک مناقصه عاجز و ناتوان هستید، چگونه انتظار دارید مردم به شما اعتماد کنند و نگران آینده و سلامت خود و فرزندان خود نباشند.

 یک منبع مطلع به رکنا گفت: در رابطه با جمع آوری زباله ها آن چیزی که به ما اطلاع دادند این است که فردی با قیمت پایین مناقصه جمع آوری پسماندها را برنده شد،ظاهرا برای شروع به کار حتی یک گاری هم نداشته و با فشارهای بیرونی توانست مناقصه را به نام خود اجرایی کند و از سه روز پیش هم کار را تحویل گرفته است. 

او افزود: متاسفانه شهرداری تبدیل به مکانی برای آزمون و خطا شده است و افراد بدون تجربه وارد بحث پیمانکاری شده و در پایان نتیجه مثبتی ندارد. حداقل پیمانکاری های حساس را به افراد با تجربه بسپارید تا با جان و سلامت عمومی جامعه بازی نشود. متاسفانه برای حرف های کسی اعضای شورا و شهرداری تره هم خورد نمیکنند و نتیجه آن این است که می بینید.

این افراد در ادامه گفتند: سرپرست فعلی قدرت و توان کافی برای مدیریت چنین چالش هایی را ندارد و ما از مدعی العموم درخواست داریم طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) با متخلفین برخورد کرده و آرامش را به مردم و شهر بازگردانند.

ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پس آب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می‌باشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

کدخبر: 1051987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟