ساخت مرکز معاینه فنی مخصوص موتور سیکلت ها

به گزارش رکنا، سید محمدمهدی میرزایی قمی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در آیین‌ رونمایی از سردیس شهید والامقام سرلشگر حسن آبشناسان در مرکز معاینه فنی خودرو شهید آبشناسان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان، یکی از هشت مرکز معاینه فنی شهر تهران است که تحت مالکیت شهرداری قرار دارد. این مرکز اخیراً با نوسازی تجهیزات و با توجه به استانداردهای روز جهانی آماده ارائه خدمات بهتر به شهروندان شده است.

تسنیم در خبری نوشت: وی با اشاره به رونمایی از سردیس شهید سرلشگر حسن آبشناسان تصریح کرد: قصد داشتیم هفته پیش در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهادت شهید آبشناسان برگزار شود، از یاد و نام این شهید گرانقدر رونمایی کنیم، اما به دلیل شهادت شهید سید حسن نصرالله و وقایع ناگوار لبنان، مراسم به تعویق افتاد و در هفته جاری برگزار شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اهمیت نوسازی مراکز معاینه فنی ادامه داد: هدف اصلی از نوسازی مراکز، بهبود دقت و قابلیت اطمینان نتایج آزمون‌هاست. دستگاه‌های جدید نصب‌شده، عمر مفید بیشتری دارند و دقت بالاتری در ارزیابی آلایندگی و ایمنی خودروها فراهم می‌کنند. شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه کنند و حتی در شرایطی که الزام قانونی برای معاینه فنی ندارند، از وضعیت فنی خودروی خود مطلع شوند. این تجهیزات در برخی موارد در سطح کشور منحصربه‌فرد هستند و نمی‌توان مشابه آن‌ها را در سایر مراکز معاینه فنی کشور پیدا کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه مراکز معاینه فنی تهران ظرفیت پذیرش سالانه ۳.۵ میلیون خودرو را دارند، اما سال گذشته تنها ۱.۶ میلیون خودرو مراجعه کرده‌اند. یکی از دلایل این کاهش، مراجعه خودروهای پلاک تهران به مراکز خارج از شهر است. ما پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرده‌ایم تا خودروهای پلاک تهران ملزم به مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران شوند.

 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران همچنین از برنامه‌های ستاد برای ارتقای خدمات تشویقی گفت: ما برای خودروهایی که معاینه فنی برتر خود را از مراکز شهر تهران دریافت کنند، تخفیف ۲۰ درصدی در عوارض سالانه طرح ترافیک در نظر گرفته‌ایم.

میرزایی قمی گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن اشاره کرد، تعداد پایین مراجعات موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی است. با توجه به حجم بالای تردد موتورسیکلت‌ها در شهر تهران و نقشی که این وسایل نقلیه در آلودگی هوا و تصادفات دارند، لازم است تا مراجعه بیشتری به مراکز معاینه فنی داشته باشند. متأسفانه در سال گذشته، کمتر از ۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: برای رفع این مشکل، برای نخستین‌بار در کشور، طرح پرتابل معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را اجرا خواهیم کرد. این طرح با همکاری پلیس راهور و با هدف کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی اجرا می‌شود و از منطقه ۱۲ تهران و محدوده بازار آغاز خواهد شد. در این طرح، موتورسیکلت‌ها می‌توانند به‌صورت تشویقی معاینه فنی خود را دریافت کنند و نیاز نیست برای این منظور به مناطق دیگر تهران مراجعه کنند.

کدخبر: 1048107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟