نقدینگی و کمبود بودجه؛ بلای جان صنعت داروسازی کشور/ مهاجرت داروسازان نگران کننده نیست!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد عبده زاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع دارو های انسانی ایران، در ابتدای این نشست به مسئله مهاجرت در حوزه داروسازی اشاره کرد و گفت:« مهاجرت در حوزه داروسازی نسبت به بقیه بخش های پزشکی کمتر نگران کننده است زیرا بستر ها برای واردات، صادرات و تولید دارو در ایران فراهم است و به همین دلیل لازم است صنعت داروسازی به الگویی برای دیگر بخش ها تبدیل شود.»

وی در ادامه شعار دوره نهم نمایشگاه که «همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف» است را برجسته کرد و به لزوم ایفای نقش فعال تر رسانه ها در این عرصه اشاره کرد. وی از رسانه ها درخواست کرد تا در زمینه اطلاع رسانی و توجه به صنعت داروسازی بیشتر فعالیت داشته باشند.

او در ادامه به توصیف فضای نمایشگاه پرداخت و ضمن اشاره به حضور چشمگیر فعالان عرصه داروسازی، از استقبال گرم حدود 40 هزار حوزه تخصصی داروسازی تقدیر کرد. عبده زاده اظهار کرد:« این نمایشگاه با حضور 737 شرکت داروسازی در حال برگزاری است که 323 شرکت آن خارجی هستند ضمن این که حضور سفرا و رایزنان زمینه همکاری بیشتر را  با کشورهای خارجی و صادرات دارو فراهم می کند. وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه شرکت کردند.»

عبده زاده عمده ترین مشکلات صنعت داروسازی کشور را عدم تامین بودجه (که اغلب به شکل واقعی دیده نمی شود)، عدم تفکیک درآمد ها و حساب های بیمارستان ها و مراکز درمانی، نقدینگی، عدم هماهنگی با سارمان های بیمه گر، تعرفه گذاری داروها و معضلات حوزه آموزشی و دانشجویان داروسازی به ویژه در بحث تامین نیروی کار عنوان کرد و حل این مشکلات را از وظایف اصلی مسئولین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دانست.

وی در انتهای سخنرانی خود از سازمان غذا و دارو، روابط عمومی وزارت بهداشت و وزارت صمت تقدیر و تشکر به عمل آورد.

کدخبر: 1047516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پارمیدا محمدی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟