دریاچه ارومیه در حال مرگ؛ مسئولان فقط خوردند و خوابیدند!/ پزشکیان شخصا توجه ویژه به این زیست بوم داشته باشد

عیسی کلانتری معاون سابق ریاست جمهوری و رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست درباره دلایل شکست خوردن پروژه احیای  دریاچه ارومیه  به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت پروژه ها تزریق اعتبارات است که متاسفانه پروژه احیای دریاچه ارومیه به دلیل عدم تحقق اعتبارات شکست خورد و این دریاچه در حال احتضار را خشکانده است.

رئیس سابق پروژه احیای دریاچه ارومیه در ادامه با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم  فقط 200 میلیارد تومان از اعتبارات دریاچه محقق شد گفت:در سه سال گذشته دریاچه ارومیه در شرایطی بود که اگر اعتباراتش به موقع جذب می شد می توانست روند احیا را به خوبی طی کند.با 200 میلیارد تومان کاری نمی شد برای دریاچه کرد و مسئولین پروژه هم احتمالا با این اعتبار فقط خوردن و خوابیدن!

کلانتری با اشاره به اینکه آقای پزشکیان در زمان نمایندگی مجلس به شخصه به این پروژه توجه داشت و پیگیری می کرد افزود: امیدواریم که در دوران ریاست جمهوری  آقای پزشکیان روند  جذب اعتبارات سرعت گیرد و تا وقت هست برای دریاچه کاری کرد. رئیس جمهور شخصا توجه ویژه به این زیست بوم داشته باشد و بانی خیر برای احیای دریاچه باشد.

او افزود:آقای عارف از من خواست تا برای پروژه احیای دریاچه پیشنهاد بدهم و من گفتم پروژه احیا را به دانشگاه شریف به جای استانداری بدهید،چرا که این پروژه 3 سال عقب مانده است و باید دوباره از نو احیا شود.

 

کدخبر: 1046300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟