خیز زاکانی برای ساخت هتل 30 طبقه ولنجک / کارشناسان: روند ساخت غیرقانونی است

به گزارش رکنا به نقل از فارس، «ساخت هتل ٣٠ طبقه ولنجک متوقف و برای بررسی مجدد به شهرداری ارسال شده است» این را سخنگوی قوه قضاییه اصغر جهانگیر می‌گوید. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که امضاهای هتل ولنجک تکمیل شده و «اگر ابهامی هم باشد حاضر به پاسخگویی هستیم.»

از اواسط دهه 90 اقدامات اولیه برای ساخت هتل ولنجک در منطقه یک شهرداری تهران آغاز و در سال 1400 مصوبه ساخت این هتل ۴۲ طبقه (۳۰ طبقه روی زمین و ۱۲ طبقه زیر زمین) با امضای نماینده میراث‌فرهنگی، شهرداری و وزارت نیرو صادر شد.زمین هتل ولنجک که تعداد طبقات آن به‌اندازه نصف ارتفاع برج میلاد است از سوی دولت برای افزایش سرانه‌های گردشگری اختصاص داده شده است. برخی از کارشناسان اعلام کردند که این هتل بر روی گسل ساخته می‌شود اما شهردار تهران می گوید که دانشگاه امیرکبیر طی تحقیقاتی اعلام کرد که «این هتل روی گسل نیست.»

هتل ولنجک که از فشافویه، فرودگاه امام خمینی و پرند قابل‌مشاهده خواهد بود به دلیل امضاها و پیوست‌ها در مجوز، محل اعتراض برخی از نهادها قرار گرفت اما به گفته شهردار تهران علیرضا زاکانی مشکل برطرف شده و «تمام کسانی که مجوز را امضا کرده بودند تأکید بر ساخت دارند.» تعداد هتل‌های پنج‌ستاره در تهران به‌تعداد انگشتان یک‌دست هم نمی‌رسد. سرانه مراکز اقامتی در پایتخت بسیار ناچیز و غیراستاندارد است این در حالی است که در دبی بیش از 30 هتل 5 ستاره وجود دارد.

استاد شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران صالح شکوهی، می‌گوید که اراضی هتل ولنجک دولتی است و به سرمایه‌گذار اجاره 99‌ساله داده شده و «بخش زیادی از آن تجاری می‌شود.»

در مقابل کارشناس شهرسازی احمد غیاثیان با بیان اینکه بسیاری از هتل‌ها در حال حاضر به دلیل فرسودگی کارکرد خود ازدست‌ داده‌اند، می‌گوید که زمین ولنجک به شرط ساخت هتل ارائه شده و «مالک اجازه ندارد کاربری دیگری ایجاد کند.»نیاز به زیرساخت‌های خدماتی در تهران وجود دارد، اما روش‌های تأمین آن باید دقیق و قانونی باشد. به گفته برخی از کارشناسان، فقر سرانه مراکز اقامتی در تهران بالاست و باید شرایط سرمایه‌گذاری را در این حوزه برای سازندگان جذاب کرد تا بتوان موانع را برطرف و پایتخت را به مقصد گردشگری تبدیل کرد.

کدخبر: 1045023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی