سازمان نظام مهندسی؛ ناظری غایب در حوادث معادن/گزارش‌های ایمنی معادن، خاک می‌خورند

سعید صدر منصوری کارسناس ایمنی معدن به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک نهاد تخصصی، مسئول نظارت بر ایمنی معادن و تعیین مسئول فنی برای هر معدن است.

 صدر منصوری ادامه داد: این فرد موظف است به طور مرتب از معدن بازدید کرده و گزارش‌های دقیقی از وضعیت ایمنی آن تهیه کند.

او با  اشاره به مشکلات نظارتی در این حوزه گفت: علی‌رغم وجود قوانین و مقررات، نظارت بر ایمنی معادن به خوبی انجام نمی‌شود و گزارش‌های مسئولین فنی اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه با اعلام اینکه تعدد سازمان‌های نظارتی در این حوزه باعث شده هر کدام مسئولیت را وظیفه دیگری بداند گفت: علاوه بر سازمان نظام مهندسی، سازمان‌هایی مانند صمت و  اداره کار نیز مسئولیت نظارت بر ایمنی صنایع را بر عهده دارند.

او تاکید کرد:ناظران تخصصی محیط های کاری باید با تخصص و تجربه و دانش کافی در آن زمینه باشند. برای نظارت بر ایمنی معادن، نیاز به متخصصین با تجربه و دانش فنی بالا است.

صدر منصوری بیان کرد:ناظران اداره کار یک سازمان عمومی است و نظارتش عمومی است.کارشناسان وزارت بهداشت و وزارت کاردر حوزه بهداشت محیط و سلامت  از تمام واحدها بازدید می کنند ،اما نظارت تخصصی در این میان با سازمانها و نهادی است که به صورت تخصصی با این کارگاه در رابطه است.

 

کدخبر: 1044536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟