راه اندازی نخستین مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان

به گزارش رکنا، موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا)، در اهواز موفق به دریافت اولین پروانه بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در ایران شده است.  

به گفته دکتر قدرت اله شاکری نژاد، مدیر مکسای اهواز، در این مرکز  مانند دیگر مراکز درمانگاهی ساختارهای مصوب و قانونی درمانگاه دیده شده است و  همه خدمات بالینی پزشکی و پرستاری ویژه بیماران مبتلا به سرطان مانند بستری موقت، ویزیت های عمومی و تخصصی، تزریقات، مشاوره های تخصصی، لنفوتراپی و فیزیوتراپی با رویکرد مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان ارائه می شود.

وی افزود: مکسا تنها  موسسه ای در کشور است که توانسته پروانه بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان را  از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کسب کند.  

مدیر مکسای اهواز مراقبت در منزل را مهمترین خدمت مکسا برشمرد و افزود: تمام خدمات حمایتی و تسکینی هم  در  کلینیک سرپایی زیر نظر متخصصان تسکینی و حمایتی و هم بر بالین بیمار در منزل بصورت هومکر ارائه می شود .

وی با تاکید بر لزوم توسعه خدمات حمایتی و تسکینی در کشور و ارتقای خدمات هومکر به مراکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان  افزود:  راه اندازی این درمانگاه تخصصی موجب ارائه طیف وسیع تری  از خدمات و مراقبت های ویژه بیماران مبتلا به سرطان بدون مشکلات قانونی  می شود و رضایتمندی بیشتری را برای بیماران و خانواده های آنها به همراه دارد.  

دکتر شاکری نژاد با تأکید بر  رایگان بودن  خدمات مکسا اظهار داشت: در مرکز سرپایی طبق برنامه زمان بندی شده متخصصان درد، داخلی، تغذیه، بیهوشی، گوارش و فیزیوتراپی به بیماران خدمات رایگان می دهند.  

توسعه مراقبت های حمایتی و تسکینی و راه اندازی میز خدمت مکسا در بیمارستان های دولتی اهواز از دیگر فعالیت های این موسسه مردم نهاد است که دکتر شاکری درباره آن گفت: سه مرکز تخصصی و فوق تخصصی اهواز در بیمارستان های بقایی 2 و  شفا و مرکز کانسر امید خوزستان راه اندازی شده است و در بیمارستان های گلستان، آریا و اروند در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: با راه اندازی میز خدمت مکسا در این بیمارستان ها بیمارانی که در شروع خط درمان هستند،  توسط پزشکان و پرستاران مکسا  یا مددکاران این بیمارستان ها شناسایی و  برای دریافت خدمات حمایتی و تسکینی معرفی می شوند.

گفتنی است، شعبه جدید مکسا در اهواز با حمایت های خیرین استان و خیریه چهاره معصوم(ع) راه اندازی شده است.

کدخبر: 1043603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟