اساتید اخراجی درخواست همکاری مجدد بدهند، دانشگاه بررسی می کند

به گزارش رکنا و به نقل از ایلنا، «عبدالله معتمدی» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره بررسی بازگشت اساتیدی که با آن‌ها قطع همکاری شده است، گفت: اگر عضوی از اعضای هیئت علمی بعد از ۵ سال ارتقا پیدا نکند، قانون به دانشگاه اجازه‌ی قطع همکاری می‌دهد. البته هر استادی که ارتباط استخدامی‌اش با دانشگاه قطع شده، اگر درخواست همکاری مجدد به دانشگاه بدهد، دانشگاه موظف به بررسی مجدد این درخواست است.

وی پیرامون خبر منتشره در هفته‌های گذشته مبنی بر تعیین ضرب‌الاجل از سوی دانشگاه علامه طباطبایی برای تخلیه خوابگاه دخترانه این دانشگاه، گفت: این حرف درست نیست. از آنجایی که ما ترم تابستانی نداریم، در نتیجه تنها دانشجویانی در تابستان می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند، که در شهریور دفاع می‌کنند یعنی قاعده این است که دانشجویان ارشد و دکتری ما که در شهریور ماه دفاع می‌کنند، می‌توانند و مجازند که طول تابستان در خوابگاه ساکن باشند. چون ممکن است بخواهند جمع آوری اطلاعات کنند و دسترسی به استاد داشته باشند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: بنابراین دانشگاه، چون در طول تابستان تعطیل است، صرفا به کسانی خوابگاه تابستانه می‌دهد که دانشجوی سال آخر و در آستانه‌ی دفاع باشد. از طرف دیگر تابستان یک فرصت است که ما خوابگاه را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم. از طرف دیگر تابستان یک فرصت است که ما خوابگاه را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم.

معتمدی با تاکید بر اینکه ماجرا اصلا آن طور نبود که در رسانه‌ها به آن پرداختند، گفت: خوابگاه را به دانشجویان واجد شرایط می‌دهند و دانشجوی واجد شرایط، دانشجویی است که بر اساس مقرراتی که گفته شده، باید به او امکانات رفاهی تعلق بگیرد. البته یک تفاوتی بین سنوات مجاز تحصیلی و سنوات استفاده از شرایط رفاهی وجود دارد؛ یعنی یک دانشجوی ارشد اگر فرض بگیریم شش ترم مجاز تحصیلی را دارد، اما برای استفاده از خوابگاه فقط ۴ ترم مجاز است؛ یعنی دانشجو باید در فاصله چهار ترمی که برایش تعیین شده، بتواند دفاع کند؛ که این مساله هم به خاطر تقاضای زیاد خوابگاه و از طرف دیگر کمبود فضای خوابگاهی ما است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه انتخاب استاد مشاور انجمن‌های علمی و برخی حواشی در این زمینه گفت: بنابر قانون انجمن‌های علمی سه نفر از اساتید را پیشنهاد می‌دهند و از بین این سه نفر، یکی استاد مشاور انجمن علمی می‌شود. اما گاهی اوقات استاد پیشنهاد شده شرایطی دارد که مانع انتخاب وی می‌شود، به طور مثال ممکن است که آن استاد، کار اجرایی داشته باشد یا در دوره‌های قبلی به خوبی نتوانسته است کار مشاوره انجمن را انجام دهد. در مجموع بر اساس قانون، دانشجو سه نفر را پیشنهاد می‌دهد و از بین آن سه نفر، یکی انتخاب می‌شود و تصمیم گیرنده معاونت فرهنگی است.

کدخبر: 1043532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟