یکی از دلایلی بیکاری کشور، عدم مهارت است/آموزش را جدی نگرفته ایم

به گزارش رکنا، محسن زارعی امروز(اول مهرماه) در آیین نواختن زنگ مهر" ایثار و مقاومت" که در دبیرستان هیات امنایی آیت‌الله گلپایگانی خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: شعار امسال سال تحصیلی جدید "برای ایران برای مدرسه" است و اگر می‌خواهیم لرستان و کشور پیشرفت کند همه توجه‌ها باید به مدرسه‌ها باشد.

وی ادامه داد: رفع مشکل بیکاری لرستان در گرو آغاز مهارت‌آموزی از مدارس است؛ امسال تعداد دانش‌آموزانی که به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق داده شدند به ۳۴ درصد رسیده است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۸۵ درصد پذیرش‌ها در مراکز آموزش عالی از طریق کنکور نیست و فقط ۱۵ درصد رقابتی است.

زارعی بیان کرد: ۶۶ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های نظری هدایت می‌شوند که یا پشت کنکور می‌مانند و یا در رشته‌هایی ادامه تحصیل می‌دهند که بازار کار ندارند.

وی گفت: در کنکور امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان ۵۰ درصد و برای سال آینده ۶۰ درصد خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آمار بیکاری در کشور به خاطر عدم آمادگی نیروی کار ماهر بوده و در همین آزمون استخدامی معلمان در برخی از رشته‌ها متقاضی نداریم این است که توجهمان را از مدرسه دور کردیم و آموزش را جدی نگرفتیم.

زارعی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز باید به سمت مدرسه توجه کنیم تا شاهد پیشرفت لرستان باشیم.

کدخبر: 1043145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟