شهردار تهران از کارآمدی لازم برخوردار نیست / وجود سازماندهی برای تخریب منتقدین شهردار تهران در فضای مجازی !

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در جریان دویست و شصت و سومین جلسه شورا در خصوص موضوع سؤال از شهردار با بیان اینکه داستان منتقدین عملکرد شهردار تهران ، قصه پرغصه‌ای است که امروز و دیروز شروع نشده است؛ اظهار داشت: عملکرد ضعیف شهردار تهران از گذشته بوده و ربطی هم به انتخابات ریاست جمهوری ندارد گرچه اقدامات و کارهای اشتباه شهردار تهران در جریان انتخابات به شورای ششم آسیب زد.

وی افزود: بیش از دو نیم سال است که بعد از گذشت شش ماه از دوره مدیریتی وی با اقداماتی که صورت گرفت، جمعی از اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که شهردار فعلی تهران، از کارآمدی لازم برای اداره شهر تهران، برخوردار نیست و تلاش کردند این روند اصلاح شود و شاید بیشترین همکاری را نیز بر اساس میزان مصوبات و مجوزهای داده شده، همین دوره از شورا با شهرداری داشته است، نکته‌ای که باید مورد توجه واقع شود؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که خط برخورد با منتقدین هر روز پررنگ‌تر و گسترده‌تر می‌شود. 
اقراریان در ادامه با بیان اینکه در فضای مجازی شاهد یک سازمان دهی جدی با هدف تخریب منتقدان شهرداری تهران هستیم؛ تصریح کرد: انتقادی که اعضای شورا از شهردار داشتند پیرامون ودیعه مسکن و یا مداخله برخی از آشنایان و نزدیکان وی در امور شهرداری بوده است. جرم منتقدان چیست که باید هر روز تا این اندازه تحت فشار قرار گیرند. بعد از نطق عضو هیئت رئیسه در اردیبهشت ماه سال جاری، اعضای منتقد به عملکرد شهرداری بسیار تحت فشار هستند و علاقه مند به ارائه جزئیات در این باره نیستند.
وی افزود: فراموش نکنیم که در ابتدای شورا 18 تن ازاعضای شورا به وی رأی مثبت دادند و حالا چه شده که بیش از این نیمی از این افراد نسبت به عملکردش نقد دارند و این غیر از سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌هایی است که مکاتبات مختلفی را در خصوص اشتباهات و عملکرد شهردار انجام می‌دهند. تصور نکنند اقداماتی که علیه منتقدان انجام می‌دهند منجر به عقب نشینی آن‌ها از موضع خود خواهد شد بلکه منتقدین مسیر نقد خود را دنبال کرده و در این راه از راهکارهای قانونی استفاده می‌کنند. 
رئیس کمیته نظارت شورا تصریح کرد: اینکه شهرداری تلاش کند در مسیر فوق ممانعت و سنگ اندازی کند؛ اتفاق خوبی نیست و امیدواریم راهی که شورای شهرستان ری دنبال می‌کند، اصلاح شود. در غیر این صورت مردم را در جریان جزئیات فشار علیه منتقدین شهردار قرار خواهیم داد و نیز امیدواریم با نگاهی مبتنی بر عقلانیت، حق منتقدین به رسمیت شناخته شده و به آن‌ها اجازه داده شود با اقدامات خود اصلاحاتی که مردم انتظار دارند به نتیجه برسانند. بدانید که اعضای شورا تا پایان می‌مانند و تجربه نشان داده که شما و دوستانتان تا پایان نخواهید ماند.
کدخبر: 1041612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟