ادعای عجیب صحرایی در مورد مهاجرت معکوس به آموزش و پرورش / سحرخیز: پس چرا کمبود ۱۷۵ هزار نفری معلمان راتامین نمی کنند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابراهیم سحرخیز ، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا گفت: رضامراد صحرایی ، در واپسین روزهای پایانی از عمر دولت سیزدهم، در نشست هیات دولت، ادعا کرد که با اجرای رتبه بندی و افزایش ۲۶ درصدی در میانگین دریافتی معلمان، چنان رونق یا گشایشی در زندگی آنها اتفاق افتاده است که این روزها شاهد تقاضا برای مهاجرت گسترده و معکوس دیگر کارکنان دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش هستیم!

وی تاکید کرد: ممکن است مبلغ قید شده در انتهای احکام کارگزینی مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان، به ظاهر قدری بیشتر از احکام کارکنان برخی از دستگاه های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری باشد؛ اما این گزاره رضامراد صحرایی، اولا در قالب یک قضیه «موجبه کلیه»، صادق نیست. ثانیا ملاک یا وجه تشبیه مناسب برای این قیاس، میزان وجه دریافتی است که علاوه بر  مزایایی مثل بن های غیر نقدی، وام های کم بهره، برات سفر به اماکن تفریحی و عتبات زیارتی، بورس تحصیلی، ماموریت های داخلی و خارجی یا دیگر الطاف خفیه و آشکار، هر ماهه به بهانه های مختلف، مستمر یا نامستمر به حساب یا حساب های مستخدم آن دستگاه واریز می شود که اتفاقا برغم ادعای دولت سیزدهم مبنی بر تحدید و ساماندهی آن، همچنان نابسامان است و بستگی به جنم مدیر و جیب دستگاه دارد.

معاون اسبق آموزش و پرورش افزود: خوب می دانید که در آموزش و پرورش، آن هم برای معلم از این خبرها نیست. آری، معلم جز همان حقوق خشک و خالی البته پس از کم شدن انواع مختلفی از کسورات، چیزی دستش را نمی گیرد. از اضافه کار ۱۷۵ ساعته، حق ماموریت های رفته یا نرفته، دریافت های مناسبتی در مناسبت ها و دیگر الطاف از پیش گفته، برای معلم خبری نیست. نرخ اضافه تدریس پرداختی به معلمان شاغل و بازنشسته نیز آنچنان ناچیز و عهد قجری است که عطای آموزش وپرورش را به لقای آن بخشیده دیگر حاضر نیستند مبصر کلاس های خالی از معلم باشند.

ابراهیم سحرخیز تاکید کرد: آقای سخنگو هم که نتوانست به هیچ یک از وعده وعیدهایش در این باره جامه عمل بپوشاند زیرا از اول این کاره نبود و اما مهاجرت معکوس! تا آنجا که خبر دارم اگر مهاجرتی هم در کار  باشد، این بیچاره دانش آموزان مدارس دولتی هستند که از فرط بی توجهی مدیران، فرار را بر قرار ترجیح داده، دنبال مدارس غیردولتی می شوند.

معاون اسبق آموزش و پرورش در پایان گفت: آقای صحرایی، به راستی اگر چنین است که شما می گویید، کارکنان دیگر دستگاه ها، برای ورود به آموزش وپرورش، صف کشیده اند؛ چرا تا دیر نشده کمبود ۱۷۵ هزار نفری معلم را از همین محل تامین نمی کنید؟ البته که چنین نیست. اتفاقا عکس قضیه صادق است. کافی است شما امروز فراخوان دهید که آموزش وپرورش قصد دارد تعدادی از معلمان را به شرکت ملی نشده نفت ، بانک مرکزی،  وزارت علوم ، وزارت بهداشت و ... به صورت انتقال دایم، منتقل نماید آن وقت خواهید دید چه قشقرقی برپا می شود. فکر کنم علی الحساب ، مصداق های این  مهاجرت معکوس به آموزش وپرورش، جنابعالی یا برخی از معاونان شما هستند که با نادیده گرفتن داشته های آموزش وپرورش ، از فلان دانشگاه یا سازمان به وزارتخانه آمده اند

کدخبر: 1022857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟