سال قبل کمتر از 10 هزار گردشگر اروپایی و آمریکایی وارد ایران شدند / بعد از برجام ، بیشترین ورودی گردشگران به کشور را داشتیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حرمت الله رفیعی ، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفت و گو با رکنا در خصوص آمار ورودی گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران گفت: بعد از برجام ، بیشترین حجم ورودی گردشگران اروپایی و آمریکایی در کشور را داشتیم که مربوط به سال 1397 می شود. 

وی تاکید کرد: آن زمان، از همه کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا ، کمتر از 33 هزار نفر گردشگر به ایران آمده بودند که این رقم، کمتر از نیم درصد گردشگران ورودی کشور است.

رفیعی گفت: من تاکیدم بر این است که به جای اینکه برای جلب رضایت این رقمِ کمتر از نیم درصد، که ممکن است با هر تلنگری به گردشگری ایران آزار برساند و به اتباعشان هم توصیه کنند که وارد ایران نشوند، می بایست بازارهای سایر کشورها را راه بیندازیم. با افزایش میزان گردشگر ورودی به ایران، کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز خودشان راغب می شوند که به ایران بیایند. این در حالی است که در حال حاضر، حتی کشورهایی که با ما ارتباط خوبی دارند هم ایران را به لیست قرمز برده اند که این باید اصلاح شود!

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: تعداد آژانس هایی هم که از کشورهای اروپایی و آمریکایی گردشگر می آوردند، شاید حدودا 10 تا بوده اند؛ ولی بقیه توریست هایی که به ایران می آیند. سال گذشته نیز از اروپا و آمریکا، کمتر از 10 هزار نفر گردشگر وارد ایران شدند.

حرمت الله رفیعی در پایان گفت: در مسیر بهبود این شرایط، ستادی را راه اندازی کرده ایم تا بازارهای هدف جدیدی تشکیل دهیم و در این ستاد، بیشتر بر کشورهای همسایه تمرکز داریم. باید توجه داشت که رفع بخشی از مشکلات، در اختیار صنعت گردشگری نیست و مربوط به وزارت خارجه و روابط سیاسی ما با سایر کشورها است. لازم به ذکر است توریست های گردشگر اروپایی عموما در سنین بالای 55 و 60 سال هستند و ظرفیت ارائه خدمات به این تعداد از مسافر را داریم. حتی اگر این تعداد به 40 هزار نفر هم برسد، امکانات لازم برای آنها فراهم است.

کدخبر: 1021483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟