عضو شورای شهر: تغییر ندادن ساعت کاری کارمندان شهرداری، مردم را نیز سرگردان کرده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  سازمان اداری و استخدامی کشور در پی گرم شدن هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی ، اعلام کرده بود که ساعت ادارات به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر کند. همچنین اعلام شده بود که دستگاه ها مابقی ساعات کار موظفی کارکنان خود را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

این در حالی است که برخی کارمندان شهرداری تهران ، طی تماس با خبرنگار رکنا، ضمن مطرح کردن این موضوع که ساعت کاری کارمندان شهرداری تغییری نکرده است اشاره کردند که این عدم تغییر ساعت کاری در زندگی آنها اختلالاتی را به وجود آورده است.

این موضوع را با ناصر امانی ، عضو شورای شهر تهران در میان گذاشتیم. او در گفت و گو با رکنا ضمن اشاره به اینکه شهردار تهران، برابر قانون می تواند ساعت کاری کارمندانش را شخصا تعیین کند و الزامی به اینکه از دیگران پیروی کند وجود ندارد، گفت: من معتقدم که با توجه به گرمای هوا و تغییر ساعت کاری همه ادارات در شهر تهران و حتی تغییر ساعت کاری حمل و نقل عمومی که شهرداری تهران آن را اعمال کرده است؛ بخش اداری شهرداری نیز که عمدتا در اتاق ها مستقر هستند و انرژی مصرف می کنند می توانستند مثل کارمندان دولت، از ساعت 6 تا 13 کار کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بخش های عملیاتی شهرداری تهران نیز که 24 ساعته فعالیت می کردند و برای ساعت کاری آنها نمی توان چنین تصمیمی گرفت. همچنین با این تصمیم گیری، بخشی از مردم که همزمان با شهرداری و سایر دستگاه ها از جمله بانک ها، سازمان ثبت اسناد و... کار دارند، با این موضوع مواجه می شوند که ساعت کاری آنها با ساعت کاری شهرداری هماهنگ نیست و اینگونه مردم نیز سرگردان شده اند؛ لذا به شهرداری توصیه می کنم، ساعت کاری کارکنانی که کارهایی اجرایی و عملیاتی نمی کنند را با ساعت کاری دولتی برایشان تعیین کنند.

کدخبر: 1008559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟