نان خوشمزه و ساده خانگی

این روزها چون پختن نان در خانه خیلی مطرح می شود یک دستور تهیه نان ساده و خوشمزه و نرم را آورده ایم که زیاد وقت گیر نبوده و ریخت و پاش ندارد .

به گزارش رکنا ، برای درست کردن نان خانگی باید یک لیوان شیر ولرم اگر نبود آب ولرم ، یک قاشق شکر و یک قاشق خمیر مایه فوری را خیلی کم مخلوط کنیم و بگذاریم کنار تا عمل بیاید. بعد نصف لیوان روغن زرد یا کره اگر نداشتیم روغن مایع اضافه می کنیم. یک قاشق زرد چوبه و یک قاشق زنجبیل و یک قاشق نمک و یک عدد تخم مرغ اضافه کرده هم می زنیم و اینقدر آرد می ریزیم که خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید و به دست نچسبد.

خوب ورز می دهیم و بعد روی آن نایلون و پارچه کشیده یک ساعت استراحت می دهیم. وقتی خمیرمان پف کرد دو قسمت می کنیم و داخل سینی فر پهن کرده با چنگال شکل داه و سوراخ می کنیم. سپس با تخم مرغ کاملا زده و زعفران رومال می کنیم. کنجد می پاشیم و داخل فر از قبل گرم شده با درجه 175 درجه به مدت نیم ساعت می پزیم. بعد رویش را تا سرخ شدن گریل می کنیم.

اگر بعد از پخته شدن داخل ظرف در بسته بگذاریم نان مان نرم می شود و اما اگر خواستیم نان مان شیرین باشد به جای نمک یک لیوان شکر می ریزیم .

کدخبر: 699947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟