بهره برداری از کارخانه نوآوری یزد تا یک ماه آینده

به گزارش رکنا از یزد،  محمدعلی طالبی، به اتفاق رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد روز سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ از کارخانه نوآوری، واقع در محل کارخانه قدیمی درخشان، بازدید و از نزدیک جریان چگونگی پیشرفت این پروژه را بررسی کردند.

در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از اعلام آمادگی و استقبال شورای اسلامی شهر یزد برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، گفت: مشارکت شهرداری و شورای شهر در این پروژه به عنوان اولویت اصلی استان، موجب ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور و به تبع آن پرداخت جدی تر این شرکت‌ها به بسیاری از مسائل اولویت دار حوزه مدیریت شهری مانند شهر هوشمند می‌شود.

وی کارخانه نوآوری یزد را دومین کارخانه با این رویکرد در کشور بعد از تهران دانست و با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه همزمان با سفر رئیس جمهور سابق به استان آغاز شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه به نسبت به برآورد اولیه بیشتر بوده و تغییر کاربری کارخانه قدیمی درخشان همراه با بازسازی و حفظ ویژگی‌های میراثی و تاریخی آن نصب العین طراحان و مجریان است.

طالبی افزود: قرار بود در اواخر سال ۹۹ این پروژه به بهره‌برداری برسد که به دلیل میراثی بودن کارخانه، این روند طولانی تر شده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده افتتاح شود.

دشتی، رئیس شورای شهر یزد نیز ضمن تشکر و حمایت از رویکرد استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان، گسترش فناوری و نوآوری را با توجه به جمعیت بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید زیرساخت‌های فیزیکی و استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان فراهم شود وشورای شهر در این زمینه، حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

گفتنی است پروژه احداث کارخانه نوآوری یزد در محل کارخانه قدیمی درخشان با مدیریت استانداری، همکاری پارک علم و فناوری یزد و مشارکت سایر دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 721631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟