6 قاتل در مهرستان اعدام نشدند! / یک اتفاق عجیب

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلافات و درگیری‌های موجود بین چند طایفه در مهرستان که سبب وقوع ۶ فقره قتل عمدی شده بود با تلاش معتمدان بزرگان و ریش سفیدان به سازش ختم شد.

به گزارش رکنا، حمید رضا بندانی در این باره اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر جلسات متعدد ایجاد صلح و سازش بین چند طایفه که منجر به وقوع ۶ فقره قتل Murder عمدی مرد و زن مسلمان (سه فقره در سال ۱۳۹۴ و سه فقره در سال ۱۳۹۷ و جراحات شدید دو نفر دیگر در حوزه قضائی مهرستان) شده بود، برگزار گردید.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس حوزه قضایی مهرستان، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و معتمدان شهرستان‌های ایرانشهر و خاش افزود: نشست‌های متعددی در راستای برقراری صلح و سازش بین این طوایف در مهرستان برگزار شد که ماحصل آن ایجاد صلح و سازش فی مابین بوده که در مراسمی بلوچی موسوم به پتران (خون بس) با حضور خانواده قاتل The Murderer در منزل خانواده مقتولان و اذعان به اشتباه خویش رفع کینه و کدورت طرفین صورت گرفته و خواستار پایان درگیری و خصومت‌ها شدند.

بندانی ادامه داد: بر این اساس طرفین ضمن اعلام گذشت قطعی در دفترخانه اسناد رسمی سلاح‌های جنگی غیرمجاز بکار رفته را تحویل مرجع قضائی و متهمین قتل را نیز به مرجع قضائی معرفی کردند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد با تدابیر فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و محلی منطقه و برخورد قاطع قضائی در جهت پیشگیری از وقوع چنین جرائمی در سطح استان و شهرستان اقدامات انجام شود.

بندانی تصریح کرد: صلح و سازش پس از وقوع قتل‌ها نشانگر آن است که می‌توان با استفاده به موقع از ظرفیت‌های موجود و اقدامات فرهنگی مقتضی از وقوع اینگونه جرائم خشن تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد و صلح‌های اخیر در سطح شهرستان موجب امیدواری است و دستگاه قضائی با تمام ظرفیت قانونی از اینگونه اقدامات حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: با اینگونه اقدامات از بروز حوادث Accidents ناگوارتر و توسعه نا امنی در شهرستان پیشگیری می‌شود و همچنین در سایه امنیت پایدار است که توسعه فرهنگی - اقتصادی و اجتماعی وعمران و آبادانی این استان و شهرستان مهرستان میسر خواهد شد.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از افراد دارای نفوذ اجتماعی در شورا‌های حل اختلاف استان باعث شده تا بیشتر پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای به سازش ختم شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟