سانتو: باعث افتخار ماست که در ایران حضور داریم

به گزارش رکنا ، تیم‌های سپاهان و الاتحاد فردا در دیداری حساس از هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند. نونو اسپریتو سانتو، سرمربی قهرمان عربستان در نشست خبری پیش از بازی حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

مشروح صحبت های سانتو را در زیر می‌خوانیم:

سپاهان مربی خوبی دارد و او را می‌شناسم

باعث افتخار ما است که در ایران حضور داریم. این بازی دوم ما در مرحله گروهی خواهد بود. از سپاهان انتظارات بسیار خوبی خواهیم داشت. بازیکنان و کادرفنی بسیار خوبی دارند. آن‌ها مربی خوبی دارند که او را می شناسم و بسیار با کیفیت است.

می‌دانیم که قرار است در چه اتمسفری بازی کنیم

در بازی اول که برای ما خیلی مهم بود، پیروز شدیم. خیلی خوب می‌دانیم که کسب امتیاز در بازی خارج از خانه چقدر برای ما مهم است. این چیزی است که ما فردا برای آن می‌جنگیم. می‌دانیم که قرار است در شرایط و اتمسفری بازی کنیم که هواداران سپاهان از تیمشان حمایت کنند.

در تمرین امروز خودمان را آماده می کنیم

امروز یک جلسه تمرینی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم خودمان را با زمین تمرین وفق بدهیم. سعی می‌کنیم خودمان را برای بازی فردا آماده کنیم. 

بخاطر برنامه فشرده، زودتر به ایران آمدیم

تأثیر استراحت سپاهان و برنامه فشرده الاتحاد در بازی فردا؟ این واقعیت ماجراست و ما در مدت زمان کوتاهی چند بازی را انجام دادیم که این شرایط را برای ما سخت تر خواهد کرد. تمام تلاشمان را کردیم تا ریکاوری خوبی انجام دهیم و بازیکنانمان را به این بازی برسانیم. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم دیروز به ایران سفر کنیم تا خودمان را به دلیل شرایط مسافرتی و طول پرواز، تطبیق دهیم. پس از اینکه بازی شروع شود، تمام این موضوعات فراموش خواهد شد. چون ما کادرفنی و بازیکنان باتجربه ای داریم.

 بنزما؟ بعضی اوقات تمام بازیکنانمان را نداریم

غیبت بنزما و ژوتا؟ مدتی است که آنها را در اختیار نداریم. ما حتی بازیکنانی داشتیم که راهی تیم ملی بازی شدند. تمام تلاشمان را کردیم تا از بازیکنان خوب و جوانمان استفاده کنیم تا تجربه کسب کنند. بازی‌هایمان را انجام می دهیم، گاهی اوقات بازیکنانمان را کامل در اختیار داریم و بعضی اوقات اینگونه نیست. به تمام بازیکنانمان اعتماد داریم و تلاش می کنیم تا راه حلی برای غلبه بر مشکلات پیدا کنیم.

باید به سر و صدای هواداران سپاهان دقت نکنیم

بازی در نقش جهان؟ قرار است با تیم بسیار خوبی بازی کنیم و آنها را آنالیز کرده ایم. آن‌ها تیمی هستند که هجومی بازی می‌کنند، جنگنده هستند و سرعت بالایی دارند. اولین بار است که من در ایران حضور پیدا می‌کنم. ولی صحبت‌های بسیار زیادی با کسانی داشتم که در اینجا کار کرده اند. می‌دانیم که هواداران ایرانی بسیار علاقه مند و مشتاق هستند و تیمشان را به شدت حمایت می‌کنند. ولی ما نیز یک تیم بسیار حرفه ای و آماده هستیم و مسابقه نیز در شرایط خودش برگزار می شود. کاری که باید انجام دهیم این است که روی کار خودمان در داخل زمین تمرکز کنیم و به سر و صدای هواداران دقت نکنیم.

باید از استعدادهای بازیکنانمان، نهایت استفاده را ببریم

سانتو در پاسخ به این سوال که شباهت بازی سپاهان و الاتحاد و هجومی بازی کردن دو تیم کار را سخت نمی کند؟ گفت: سوال بسیار خوبی است. اگر زمانی با مشکل روبرو شویم، باید به دنبال راه حلی برای آن باشیم. گاهی اوقات با چهار مدافع بازی می کنیم و بعضی مواقع نیز با سه مدافع. با توجه به اینکه ما فردا بازی داریم پس من نیز فردا به شما خواهم گفت که چگونه بازی خواهیم کرد. باید با تمام تمرکزمان بازی کنیم. می دانیم که سپاهان تیم خوبی است و بازیکنان بسیار خوبی دارد. همانطور که فصل قبل نشان دادیم، تیم با کیفیتی هستیم و می‌توانیم در شرایط رقابتی خوبی قرار بگیریم. فردا باید سازماندهی تیممان را حفظ کنیم. باید از استعداد بازیکنانمان نهایت استفاده را ببریم. امیدوارم که بازی خوبی باشد.

بابت میزبانی از شما متشکریم

میزبانی سپاهان و شهر اصفهان؟ میزبانی از زمانیکه ما در فرودگاه حضور داشتیم، بسیار عالی بود. باید از شما تشکر فراوانی داشته باشیم.

کدخبر: 933310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟