یک جام دیگر به ویترین افتخارات پپ اضافه شد/ سوپرجام اروپا تقدیم به سیتیزن ها!

به گزارش رکنا، منچسترسیتی امشب برای اولین بار در تاریخش بازی کردن در سوپرجام اروپا را تجربه کرد. شاگردان پپ گواردیولا برای اضافه کردن یک جام تاریخی دیگر به جام هایشان در یونان به مصاف سویا رفتند و به هدف هم رسیدند.

منچسترسیتی فصل گذشته بالاخره موفق شد به رویایش دست پیدا کرده و با هدایت پپ قهرمانی در چمپیونزلیگ را جشن بگیرد. این تنها موفقیت سیتی در فصل موفق گذشته نبود و سیتیزن‌ها با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس سه‌گانه‌ای تاریخی ثبت کردند.

آخرین فینالی که سیتی در آن حضور داشته فینال چمپیونزلیگ در استانبول بود که شاگردان گواردیولا با پیروزی 1-0 مقابل اینتر موفق شدند جام قهرمانی را به دست آورده و بلیت بازی در سوپرجام اروپا را به دست بیاورند.

در سمت مقابل سویا با قهرمانی در لیگ اروپا جواز حضور در بازی امشب را به دست آورد. آنها با پیروزی مقابل تیم رم تحت هدایت ژوزه مورینیو به این موفقیت رسیدند.این هفتمین حضور سویا در سوپرجام اروپا بود و آن‌ها تنها یک بار در سال 2006 موفق به فتح این جام شده‌اند.

ورزشگاه کاراسکاکیس یونان امشب میزبان دیدار سوپرجام فوتبال اروپا بین منچسترسیتی و سویا بود. رقابت قهرمانان چمپیونزلیگ و لیگ اروپا در پایان 90 دقیقه برنده ای نداشت و سرنوشت کار بعد از تساوی 1-1 به ضربات پنالتی کشیده شد.

شاگردان پپ گواردیولا در ضربات پنالتی موفق تر عمل کردند و توانستند با نتیجه 5-4 از سد سویا گذشته و قهرمان سوپر جام اروپا شوند؛ جامی که سابقه فتح آن را نداشتند چون برای اولین بار به آن راه یافته بودند!

ترکیب منچسترسیتی:

ادرسون، واکر (کاپیتان)، آکانجی، گواردیول، آکه، رودری، کواچیچ، فودن، پالمر، گریلیش، هالند

ترکیب سویا:

یاسین بونو، ناواس، باده، گودلی، آکونیا، جردن، راکیتیچ، اولیور، اوکامپوس، لاملا، النصیری

کدخبر: 920046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟