وقوع یک اتفاق تاریخ ساز برای “مهدی طارمی”

مهدی طارمی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر ، بازیکن پست مهاجم فوتبال است. مهدی طارمی تا دیپلم بیشتر درس نخوانده اما از 6 سالگی فوتبال را زیر نظر پدرش شروع کرد سپس به پرسپولیس رسید و حالا در تیم ملی و در «پورتو» پرتغال می درخشد. مهدی طارمی فوتبال را بصورت جدی از سال 1377 وقتی 6 ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال 1381 وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد. مهدی طارمی سپس در تیم «حیات بوشهر» بازی کرد و در سال 1384 به جوانان «باشگاه ایرانجوان» پیوست و سال 1387 وارد رده بزرگسالان این تیم شد. مهدی طارمی در فروردین 1394 با تک گلی که از نقطه پنالتی مقابل النصر عربستات در لیگ قهرمانان آسیا زد به شدت محبوب پرسپولیسی ها شد، او در مدت سه فصل خود در پرسپولیس 112 بازی به میدان رفت و 55 گل بثمر رساند و بعنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه نیز لقب گرفت. مهدی طارمی چند روز قبل از ورود به باشگاه پرسپولیس در 26 اردیبهشت 94 توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد. طارمی سال 93 – 94 علاوه بر برترین مهاجم لیگ ، مرد سال فوتبال ایران نیز شد

مهدی طارمی پس از گلزنی مقابل ویزلا، مقابل ژیل ویسنته نیز گلزنی کرد و به رده بیست و پنجم بهترین گلزنان تاریخ باشگاه پورتو رسید.

ملی‌پوش ایرانی پس از ۱۱۸ بازی برای آبی و سفید‌ها ۶۴ گل به ثمر رسانده است و در رده بیست و پنجم قرار گرفت و با رکورد تیکوینیو سوارس برابری کرد.

طارمی با توجه به روند گلزنی که دارد می‌تواند هم‌چنان به پیشروی خود در این فهرست ادامه دهد. تئوفیلو کوبیلاس افسانه‌ای مهاجم پیشین پرو با ۶۶ گل در رتبه بعدی قرار دارد، مارگا و فالکائو هر دو ۷۲ گل و رباح ماجر ۷۵ گل به ثمر رساندند.

مهدی می‌تواند در این فصل به رکورد‌های گلزنی این بازیکنان بزرگ و مطرح برسد.

طارمی در ۳۰ سالگی یکی از بهترین مراحل دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند و علاوه بر گلزنی در دادن پاس گل نیز رکورد خوبی از خود به نمایش گذاشته است و در بین موثرترین بازیکنان لیگ است.

پورتو در دیدار بعدی خود باید به دیدار آروکا برود که این دیدار از دیدار‌های لیگ پرتغال است.

منبع:ایسنا

کدخبر: 855758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟