نتایج دور از انتظار سایپا با تیم مدیریتی جدید/ فکری روی لبه تیغ!

به گزارش رکنا، 5 هفته از لیگ دسته یک آزادگان گذشته و برخی نتایج از تعدادی از تیم‌ها در نوع خوب عجیب است. ساپیا در فصل جاری با هدایت کاپیتان اسبق استقلال محمود فکری تاکنون از 5 بازی خود 2 باخت و یک تساوی داشته و تنها در 2 بازی  اول خود مقابل تیم‌های دریای بابل و شهرداری آستارا توانسته بازی را به سود خود به اتمام برساند. محمود فکری با استفاده از تعداد زیادی بازیکن پا به سن گذاشته در فصل جاری فوتبال  و تا پایان هفته پنجم در کمرکش جدول رده‌بندی حضور داشته و با 7 امتیاز در رده هشتم جا خوش کرده است. شاید زدن 4 گل در 5 بازی هم برای تیم محمود فکری درخور و شایسته نبوده و اگر این تیم قصد بازگشته به لیگ برتر را دارد، باید در تفکرات تیمی و فنی خود تجدید نظر کند.

indexقضصقضصق

سایپا در بازی هفته پنجم خود هم در تهران مغلوب فجر سپاسی شد و زنگ خطر برای مسئولان این تیم بیش از پیش به صدا در آمده است. تغییرات در کادر فنی پیش از آغاز لیگ دسته یک آزادگان و آمدن محمود فکری به جای امید روانخواه که خود چندی پیش از آن به جای سعید اخباری آمده بود، باعث شد تا اندکی امید در دل مدیران این تیم قدیمی زنده شود تا دوباره بتواند طعم حضور در لیگ برتر را بچشد. تیمی که سابقه 2 قهرمانی در لیگ فوتبال ایران در سال‌های نه چندان دور دارد، حالا باید برای رسیدن به سطح اول فوتبال ایران دست و پا بزند.

قصضق

این تیم پس سال‌ها حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور یعنی در لیگ برتر فوتبال ایران ، در فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹ به لیگ دسته اول سقوط کرد . باشگاه سایپا در شهر تهران تأسیس شد اما در سال ۱۳۸۲ به شهر کرج انتقال یافت. با تأسیس استان البرز به مرکزیت کرج در سال ۱۳۸۹ نام این باشگاه نیز به سایپای البرز تغییر یافت اما در سال ۱۳۹۴، تیم سایپا مجدداً به تهران بازگشت. تیم سایپا 3 بار سهمیه‌اش عوض شد و امتیاز او برای قزوین و کرج بود که به تهران واگذار شد.

حالا و پس از تغییرات چندین باره طی سالیان اخیر در هیات مدیره و مدیریت این تیم، و با حضور دوباره بهنام ابوالقاسم‌پور بازیکن قدیمی سایپا در ترکیب ساختار کلان آن باید روحی جدید در کالبد مجموعه بازیکنان و کادر فنی آن دمیده شده و از تیم نوستالژیک فوتبال ایران بیشتر  و بیشتر بشنویم اما گویا شرایط اینگونه نیست و گویا قرار نیست تغییری در نتایج این تیم حاصل شود.

AndroidOnlineNewsImage.aspx+-+Copy

سایپا با حضور بازیکنانی مسن چون مجتبی ممشلی 34 ساله، مهرداد بشاگردی 38 ساله، مجتبی بیژن 35 ساله، رضا خالقی‌فر 39 ساله، حمید رضا دیوسالار 32 ساله با میانگین سنی بسیار زیاد راهی لیگ یک امسال شده و تمامی بازیکنان فصل قبل که برخی جز سرمایه‌های این تیم بوده‌اند اکنون در تیم‌های دیگر لیگ یک می‌درخشند اما این تیم تهرانی همچنان روی محور عدم نتیجه گیری دور می‌زند.

سایپا با حجم بالای مراودات مالی خود و امکانات و تجهیزات پشتیبانی خوب و داشتن تیم‌های پایه قوی که سرچشمه غنی از بازیکنان تاثیر گذار را در خود جای داده، باید به جای در اختیار گرفتن رتبه هشتم در پایان هفته پنجم لیگ دسته یک به رده‌های بالای جدول اندیشیده و خیلی زود از این گرداب سقوط خود را رها کند.

فوتبال امروز برای درخشیدن نیاز به عواملی چون مدیریت حرفه‌ای، تزریق منابع مالی خوب و به وموقع، رسانه تمام عیار و مجموعه پشتیبانی قوی دارد و افکار کادر فنی هم در بالاترین نقطه هرم کسب نتیجه نقشی بی‌بدیل دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 827530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟