انصافی: استقلال در خط میانی بی‌برنامه است/ بازیکن 20 میلیاردی باید خواسته‌های مربی را پیاده کند

مجتبی انصافی در گفت و گو با رکنا، در خصوص وضعیت استقلال با هدایت ساپینتو تا هفته چهارم رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: وقتی یک سرمربی قصد ورود به تیمی را دارد صد در صد لیست خرید باشگاه را مورد بررسی قرار می دهد و نمی تواند بعدها گلایه کند که بازیکنانی که باشگاه گرفته را نمی خواستم! مربی با علم به اینکه مثلا باشگاه ۱۰ مهاجم گرفته و یک هافبک وسط هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. با ساپینتو فعلا فوتبال بی برنامه ای را در استقلال دیده‌ایم. در فاز دفاع بد عمل نکرده اند اما در فاز حمله تیم برنامه‌ای ندارد و برحسب برنامه فردی جلو می روند یعنی بازیکنان بر حسب قابلیت های فردی که دارند بازی می کنند. زمانی که استقلال می‌خواهد مالکیت توپ را داشته باشد خط هافبک فاجعه است یعنی مالکیت توپ را اصلا ندارند. مالکیت توپ را برای این باید داشته باشند که بتوانند برنامه و تاکتیک هایشان را اجرا کنند ولی در استقلال زمانی که توپ به خط هافبک می رسد بدون برنامه و برحسب شاخصه‌های فردی جلو می رود.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: ساپینتو از نظر روحی و روانی خوب بلد است با بازیکنان رفتار کند ولی از لحاظ فنی استقلال با این سبک فوتبالی که بازی می کند اگر پیش برود بعید است بتواند نتیجه بگیرد.

یک زمان است که بازیکن نمی داند مربی از او چه می خواهد و باید به او زمان داد ولی فوتبال روز دنیا می گوید بازیکنان باید تاکتیک پذیر باشند، بازیکن حرفه ای که ۲۰ میلیارد پول می گیرد باید بداند مربی از او چه می خواهد و بتواند آن را در زمین پیاده کند اگر نتواند اجرا کند یعنی مشکل کار، آن بازیکن است چرا ۲۰ میلیارد گرفته است؟ اگر هم می تواند اجرا کند پس برنامه مربی همین است، برنامه خاصی ندارد و کل فوتبالش همین است که ما می بینیم یعنی تاکتیک خاصی ندارد که بگوییم استقلال با تاکتیک و برنامه فوتبالی خوب رو به جلو می رود‌.

وی در رابطه با عملکرد مدیرعامل استقلال بیان کرد: آقای آجورلو مدیر باتجربه و قدیمی است او سال گذشته آمد و استقلال را قهرمان کرد اما اصل کار را من امسال می بینم، چون باید ببینیم تیمی که آقای آجورلو بسته با سرمربیگری ساپینتو چه نتیجه ای خواهد گرفت. اگر آقای آجورلو در بحث امکانات و بودجه مالی در استقلال به مشکل نخورد مدیریت خوبی اجرا می کند. در استقلال و پرسپولیس اصل کار آوردن بودجه مالی است.

انتهای پیام/

کدخبر: 821941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟