گنج‌خانلو: مدال گرفتن در قونیه راحت نبود/ از لحاظ امکاناتی از کشورهای پیشرفته عقب هستیم/ نتیجه خودم در ترکیه خوب بود

محمد گنج‌خانلو در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص سطح بازی‌های کشورهای اسلامی در رشته دوچرخه‌سواری اظهار کرد: باتوجه به اینکه برای اولین‌بار در بازی‌های کشورهای اسلامی رشته‌ی دوچرخه‌سواری جاده و پیست برگزار شد که اتفاق بسیار خوشحال‌کننده‌ای بود هر چند این رقابت‌ها بر خلاف انتظار ما سطح بالایی داشت زیرا کشورهای آسیایی، آفریقایی، حتی اروپایی ورزشکارهای خوبی را برای این رقابت‌ها انتخاب کرده بودند. اکثر رکابزنان و تیم‌های شرکت‌کننده با حضور در اردوهای اروپایی و همچنین شرکت در رقابت‌های سطح بالای جهانی با آمادگی بسیار بالایی در قونیه حضور پیداکرده بودند.

وی افزود: البته ما هم با نفرات و آمادگی خوبی در این مسابقات شرکت کرده بودیم و نتایجی هم که به ثبت رساندیم نشان‌دهنده همین مساله است. در مجموع مسابقه‌ی سختی بود و مدال گرفتن در این رقابت‌ها به راحتی نبود.

دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه از نتیجه خود در قونیه راضی است، گفت: خداراشکر نتایجی که گرفتیم خیلی عالی بود. به هر جهت کسب مدال طلا برای کاروان ایران یکی از بهترین اتفاق‌هایی بود که برای رشته دوچرخه‌سواری رقم خورد.

گنج‌خانلو درباره اینکه آیا از عملکرد خود در لیگ دوچرخه‌سواری رضایت دارد یا خیر، اینطور پاسخ داد: به نظرم مسابقه دوچرخه‌سواری بسیار داستان پیچیده‌ای دارد زیرا همیشه نتیجه پایانی گویای همه چیز نیست. بالاخره روند مسابقه بالا و پایین‌های بسیار و همچنین سیاست‌های خاص خودش را دارد اما با وجود این موارد و چالش‌ها از نتیجه‌ی کسب شده راضی هستم. 

وی درباره اینکه از لحاظ امکانات موجود در این رشته راضی هستند یا خیر، بیان کرد: برای رسیدن به سطح جهانی متاسفانه از لحاظ امکاناتی با اختلاف زیادی از کشورهای پیشرفته عقب هستیم. رشته‌ی ما علاوه بر آمادگی خوب ورزشکار نیازمند بهترین لوازم هم است و این مشکل همیشگی ماست که تنها راه‌حل آن هزینه کردن زیاد است. همیشه ورزشکاران دوچرخه‌سواری به هر دلیل از جمله مسائل حاشیه‌ای، مظلم واقع شده‌اند. توقع من این است که مثل رشته‌های دیگر مانند دوومیدانی به ورزشکاران برجسته این رشته بهای بیشتری بدهند. حقیقتأ باید حمایت‌های بیشتری برای شرکت در مسابقات مهم مانند کاپ جهانی، اردوهای هدفمند اروپایی برای قرار گرفتن در سطح بالاتری از این رشته، برای ما برنامه‌ریزی کنند و در کنار آن هم از نظر مالی به دلیل هزینه‌های سنگین تجهیزاتی این رشته بیشتر حمایت کنند. فقط امیدوارم که انتخابات این رشته صورت بگیرد و فردی لایق، دلسوز، مدیر و توانمند انتخاب شود تا بتوانیم برنامه‌های بلند مدت برای آینده‌ی این رشته و ورزشکاران داشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 818294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟