جوادی: با شرایط صدردصدی در قونیه حضور نیافتم/ در کلمبیا به دنبال صید مدال خوشرنگ هستم

مصطفی جوادی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط‌اش در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: سطح مسابقات نسبت به انتظاراتی که داشتیم خیلی تقریبا بالا بود زیرا نماینده ازبکستان و حتی اندونزی هم در کارنامه خود دارای مدال جهانی و المپیک و هم اینکه از سطح فنی بالایی برخوردار بودند. می‌توان گفت رقابت نسبت به مسابقه رقابت سنگینی بود اما خداراشکر برای من پایان خوشی داشت. روز مسابقه شرایط صدردصدی خودم نبود وگرنه وزن 209 که در تمرینات بارها موفق به مهار آن شده بودم انتظار می‌رفت در مسابقه هم تکرارش کنم اما شرایط در مسابقه برای من خیلی مهیا نبود تا به این رکورد برسم. خوشبختانه از لحاظ رکوردی نسبت به رقبا شرایط بهتری داشتم و توانستم مدال بگیرم.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ضرب و دوضرب خیلی خوب کار کرد، گفت: من توانستم در حرکت یک‌ضرب به مدال نقره برسم و از این نظر می‌توانم بگویم خوب کار کردم. من سال پیش با رکورد 163 کیلوگرم در تاشکند به برنز جهانی رسیده بودم اما در اینجا به نقره رسیدم هر چند خیلی دوست داشتم رنگ مدالم طلا باشد اما وزنه‌بردار ازبکستانی این مدال را از چنگم در آورد. انتظار ما هم این بود او در یک‌ضرب خوب وزنه بزند اما در دوضرب کار خاصی هم او و هم سایر رقبا نتوانستند انجام دهند زیرا هیچکدام از رقبا شرایط رقابت با من را نداشتند.

دارنده مدال نقره جهان درباره اینکه چه شد در ثبت وزنه 209 کیلوگرم موفق نبود، اینطور توضیح داد: بارها در تمرینات وزنه 209 کیلوگرم را بالای سینه بردم اما در روز مسابقه خیلی در شرایط صددرصدی نبودم و همین عاملی شد تا نتوانم آن را بالای سر ببرم. 

جوادی درباره رقابت خود با سلطانی دیگر ورزشکار ایرانی گفت: در ابتدای امر خیلی خوشحالم از اینکه دریکضرب و دوضرب توانستیم با هم برای ایران مدال بگیریم و خیلی دوست‌داشتم تا در مجموع هم این اتفاق برای او تکرار شود اما متاسفانه این امر رخ نداد. حسین سال گذشته از ناحیه آرنج دچار مصدومیت داشت و دوره ریکاوری او خیلی طول کشید تا دوباره به دوران خوبش برگردد. او تازه بدنش به شرایط فرم خوب نزدیک شده هر چند هنوز جا دارد تا به آمادگی صددرصدی برسد. حقیقتأ در این مسابقات هیچ ورزشکاری در شرایط صدردصدی نبود زیرا به واسطه اتفاقاتی که در دوره مدیریتی قبلی فدراسیون رخ داد نتوانستیم خیلی تمرین داشته باشیم و تنها این امکان برای یک ماه برای ما فراهم شد.

دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه کار سختی برای موفقیت در جهانی دارد، اظهار کرد: واقعأ رقابت در جهانی کار سخت است زیرا می خواهم به یک وزن بالاتر یعنی وزن 89 کیلوگرم بروم. با توجه به تصمیم گرفته شده اوزان المپیکی دچار تغییر شده و باید افزایش وزن بدهم تا بتوانم به المپیک بروم. رقبایی که در گذشته داشته‌ام وزن خود را بالا برده‌اند و تقریبأ در وزن 89 کیلوگرم جا افتاده‌اند اما برای من این شرایط مهیا نیست. ان‌شاالله در جهانی تا جایی که باشد وزنم را بالا ببرم تا خوب وزنه بزنم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری افزود: هر چه است یک وزن سخت و شلوغ در پیش‌روی من است زیرا ورزشکارانی از ایتالیا، بلغارستان، چین به همراه شیلی و کلمبیا از وزن من حضور دارند و به همین دلیل رقابت چالشی انتظارم را می‌کشد اما ما هم برای رسیدن به نتیجه خوب از چیزی کم نمی‌گذاریم. اگر همچنان در وزن 81 کیلوگرم بودم می توانستم بگویم چه احتمالاتی رخ خواهد داد اما در وزن جدید نمی‌توانم پیش‌بینی خاصی انجام دهم زیرا چند عنوان‌دار جهان و المپیک حضور دارند اما تلاش می‌کنم بتوانم خودم را به رکوردهای خوبی برسانم.

وی در پایان در مورد اینکه حمایت‌ها در این مدت چگونه بوده است، بیان کرد: خیلی قول‌ها داده شده بود تا شرایط در کمپ تمرینی برای ما از همه لحاظ بهتر شود و خداراشکر کم کم این قول‌ها عملی می‌شود و رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. انشاالله شرایط بهتر شود تا تمرینات بهتری داشته باشیم. واقعیت امر این است شرایط در این یک ماهی که در حضور اردو داشته‌ایم خیلی بهتر از گذشته است. انشاالله برای کلمبیا همه چیز از نظر تغذیه و امکاناتی برای ما ایده‌آل باشد تا با بهترین آمادگی به کلمبیا برویم و یک نتیجه خوب را برای ایران رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 814844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟