پاکدامن: مستحق کسب مدال در جهانی بودم/ می‌توانیم در قونیه اتفاق تاریخی برای شمشیربازی ایران رقم بزنیم

علی پاکدامن در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه نتیجه خود را در قهرمانی جهان در بخش انفرادی چگونه دید، اظهار کرد: از نتیجه‌ای که گرفتم خیلی راضی نبودم زیرا دلم می‌خواست مدال بگیرم و دوست‌داشتم جواب زحمات مربیان عزیزم را  با مدال بدهم. من تا پیش از بازی یک چهارم نهایی در بهترین شرایط بودم اما در این مرحله و در بازی با بادادزه شرایط عجیبی پیش آمد، او خیلی داور و جو را تحت تأثیر خودش قرار داد. او استاد متشنج کردن جو است اما نباید از قابلیت تکنیکی و فردی او غافل شویم.

وی افزود: اگر یک اتفاق و رویکرد مثبت در من اتفاق می‌افتاد و در آن لحظه اشتباهات فردی خودم را مدیریت می‌کردم، می‌توانستم به مدال برسم، چون برای رسیدن به آن خیلی تلاش کرده بودم. دوست داشتم با رسیدن به مدال، شادی را برای لحظاتی هم که شده به مردم هدیه دهم. شاید اگر 10 بار دیگر هم با ساندرو بازی کنم این اتفاق رخ ندهد و او را شکست دهم و حیف شد که به مدال نرسیدم.

ملی‌پوش سابر در پاسخ به این سوال که عملکرد خودش را چطور ارزیابی می‌کند، اینطور پاسخ داد: خوشحالم دوباره به خودم ثابت کردم این توانایی در من نهفته است که در بین برترین‌های جهان باشم و شمشیربازی کنم. خداراشکر از اینکه بین 16 نفر رنک جهانی باقی ماندم. البته به این اتفاق بسنده نمی‌کنم و تمام تلاشم بر این است تا بتوانم جایگاهم را به شکل بهتری ارتقا دهم و به 10 نفر اول دنیا خودم را برسانم. 

پاکدامن درباره بازی با سابریست قزاقستان و همچنین آپیتی فرانسوی اینطور گفت: شمشیربازی قزاقستان در قهرمانی آسیا از او جلو بدم که متاسفانه روی حادثه بازی را باختم اما این بار خوشبختانه بازی 14 بر 12 باخته را با برد عوض کردم. او ورزشکاری است که از لحاظ سبک بازی شباهت زیادی به من دارد و همیشه مقابل او چالش زیادی دارم. بولاد آپیتی هم جزو دوستان خوب من و سابریست خوبی از نظر اخلاقی و فنی است خداراشاکرم که او را شکست دادم. او جدای اینکه کاپیتان تیم ملی فرانسه محسوب می شود در قهرمانی هم به جایگاه سومی دست یافت و با یک امتیاز در پای فینال به کوراتولی ایتالیایی باخت.

وی درباره اینکه چه قولی در بازی‌های کشورهای اسلامی می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به تمریناتی که انجام می‌دهم هدفم به این سمت سو رفته تا در کشورهای اسلامی با بهترین مدال به کشورم بازگردم. خیلی امیدوارم هم در بخش انفرادی و هم تیمی بهترین عملکرد را برای ایران داشته باشیم و یک اتفاق تاریخی را رقم بزنیم.

ملی‌پوش سابر در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها معتقدند نباید به ترکیه می‌باختیم، بیان کرد: ترکیه تیمی است که در یک ماه اخیر خیلی تیم‌ها را دچار سورپرایز کرده زیرا آن‌ها پیش از حضور در قاهره، در قهرمانی اروپا دست به کار برزگی زدند و از سد گرجستان، فرانسه و حتی ایتالیا گذشتند و سوم اروپا شدند. آن‌ها حتی در همین مِصر، توانستند تیم خوب و قدرتمند رومانی را که ورزشکارش به مدال برنز بخش انفرادی رسیده بود شکست دهند. باخت ما به آن‌ها روی حادثه بود و گرنه نباید از آن‌ها می‌باختیم. البته پس از آن توانستیم خیلی راحت آمریکا، اسپانیا یا حتی شیلی را مقهور قدرت‌نمایی خودمان کنیم و نشان دهیم باخت به ترکیه تنها از روی حادثه بوده است.

پاکدامن درباره حمایت‌ها از او از طرف مسئولان هیات شمشیربازی استان آذربایجان غربی چگونه است، گفت: خداراشکر در این مدت رییس تربیت بدنی این استان به همراه دبیر هیات شمشیربازی آنجا پیگیر کارهای من بودند و همین که حضور داشتند برایم یک دنیا ارزشمند است.

وی در پایان با اشاره به اینکه از نعمت یک مربی با دانش در تیم ملی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: خداراشکر مربی خوبی به نام قربانی داریم که در کارش حرفه‌ای است. برای ما مهم این است او از نظر فنی و اخلاقی چه توانایی دارد و در کنار آن هم متعهد به کارش است. واقعأ از او تشکر می‌کنم با این همه سختی و فشار در این یک سال اخیر کنار ما پا به پا جلو آمده است. امیدوارم در سالیان آینده با حضور او بتوانیم دوباره بهترین نتایج و مدال‌ها را کسب کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 809228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟