مودریچ رکورد 58 ساله را شکست!

به گزارش رکنا ، لوکا مودریچ در دیدار برابر سلتاویگو رکوردشکنی کرد و مسن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه مادریدی شد. این هافبک کروات در دیدار برابر سلتاویگو ۳۹ سال و ۴۰ روز داشت و از این حیث مسن‌ترین بازیکنی شد که تاکنون برای مادریدی‌ها بازی کرده است.

مودریچ تنها سه دقیقه پس از ورودش به زمین به عنوان بازیکن تعویضی به وینیسیوس جونیور پاس گل داد تا رئال مادرید دو بر یک پیروز شود. رکورد قبلی از آن فرانس پوشکاش مجارستانی بود که سال ۱۹۶۶ وقتی ۳۹ سال و ۳۶ روز داشت برای رئال بازی‌ کرد.

مسن‌ترین بازیکنان تاریخ رئال‌ مادرید

۱. لوکا مودریچ ۳۹ سال ۴۰ روز

۲. فرانس پوشکاش ۳۹ سال ۳۶ روز

۳. پاکو بویو ۳۸ سال ۶۳ روز

۴. یرژی دودک ۳۸ سال ۵۴ روز

۵. آلفردو دی‌استفانو ۳۷ سال ۳۲۳ روز

مودریچ یک اسطوره است

لوکا بیش از ۱۲ سال است که برای رئال‌ مادرید بازی می‌کند. او اوت ۲۰۱۲ با ۳۰ میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست و از آن زمان تاکنون ۵۲۱ بازی برای تیم مادریدی انجام داده و ۳۸ گل و ۷۸ پاس گل را هم ثبت کرده است. لوکیتو چهار قهرمانی لالیگا، دو کوپا دل‌ری، پنج سوپرکاپ اسپانیا، شش قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، پنج سوپرکاپ اروپا و پنج جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورده است. لوکا سال ۲۰۱۸ پس از نایب قهرمانی در جام جهانی روسیه با تیم ملی کرواسی، برنده توپ طلا شد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، مودریچ را پس از بازی شنبه‌شب تحسین کرد و گفت: برای من افتخار است که مربی مودریچ هستم و با او کار می‌کنم.

لوکا برای صعود به رتبه اول این رده‌بندی باید بازنشستگی را فراموش کند. هری لو تقریبا ۹۰ سال پیش وقتی ۴۸ سال داشت در لالیگا بازی کرد! مودریچ برای شکستن این رکورد باید ۹ فصل دیگر در لالیگا بماند! او همچنین اکنون ۳۶۹ بازی در لالیگا دارد و راه طولانی برای رسیدن به صدر جدول بیشترین بازی در تاریخ لالیگا دارد. آندونی زوبی زارتا در حد فاصل سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۸ در لالیگا ۶۲۲ بازی انجام داد و در کنار خواکین با همین تعداد بازی در صدر جدول بیشترین بازی در تاریخ لیگ اسپانیا قرار دارند.

کدخبر: 1053704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟