تیمی که تنها از خودش دفاع می کند / دفاعیه 6 دقیقه‌ای از نمایش تیم ملی

به گزارش رکنا، مصاف ایران مقابل قرقیزستان در حالی با پیروزی یک بر صفر ایران در اولین بازی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تمام شد که انتقادات به نمایش شاگردان امیر قلعه‌نویی از نیمه دوم همین مسابقه در ورزشگاه آغاز شد و پس از پایان بازی نیز نکات منفی زیادی درباره عملکرد تیم ملی در رسانه‌های مختلف بیان شد.

این در حالی است که امیر قلعه‌نویی و همراهانش نظری مخالف دارند و سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری هم از عملکرد خودش و شاگردانش دفاع کرد.

چند روز پس از این مسابقه و در آستانه مصاف با تیم ملی امارات که روز آینده در العین برگزار خواهد شد، بخش آنالیز تیم ملی ویدئویی 6 دقیقه‌ای درباره نمایش ملی‌پوشان در مصاف با قرقیزستان منتشر کرده و طی آن ضمن اشاره به زمین ناهموار ورزشگاه فولادشهر به فاکتورهای آماری نظیر شوت به دروازه، امید گل و ... به شرح زیر توضیح داده است: 

*تیم ملی ایران در اولین بازی خود در مرحله‌ی نهایی انتخابی جام جهانی، قرقیزستان را در زمین ناهموار فولاد‌شهر با نتیجه یک بر صفر شکست داد. 

*ایران علی‌رغم شرایط نامناسب چمن، سعی کرد در این مسابقه هم به فلسفه‌ خود وفادار بماند. درصد مالکیت ۶۷٪ تیم ملی در کنار ۶۱۵ پاس ایران (بیش از ۲ برابر قرقیزستان) خود گواه این ماجراست. در بخش تهاجمی، ایران ۲۰ شوت به سمت دروازه‌ی حریف زد که منجر به خلق امید گل ۱/۹۵ شد؛ به این معنی که ایران حداقل لایق زدن ۲ گل در این مسابقه بود. این در حالی‌ست که ۶ شوت در چهارچوب قرقیزستان در این مسابقه، تنها منجر به خلق امید‌گل ۰/۵۴ شده است؛ یعنی اغلب این شوت‌ها از فواصلی دور زده شده و‌ شانس کمی برای تبدیل به گل شدن داشته است. 

*لازم به ذکر است که ایران در تمام بازی‌های خود با هدایت امیر قلعه‌نویی، امید گلی بالاتر از رقبای خود ثبت کرده است. هم‌چنین ایران در مقابل قرقیزستان ۲۱ بار به محوطه‌ جریمه‌ی حریف رسیده که این آمار برای قرقیزستان روی عدد ۴ می‌ایستد. 

*در این ویدیو به گوشه‌ای از کار‌های ترکیبی ایران از کانال‌های کناری و میانی در بازی با قرقیزستان پرداخته شده است؛ کار‌های ترکیبی که در صورت مساعد‌تر بودن چمن و البته دقت بیش‌تر نفرات تهاجمی ایران در ضربات نهایی، احتمالاً منجر به رقم خوردن گل‌های بیش‌تری می‌شد.

کدخبر: 1038890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟