متفاوت ترین چهره المپیک پاریس را بشناسید / این ورزشکار غیرممکن را ممکن کرد

به گزارش رکنا ، تیم تنیس روی میز زنان کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تیمی تنیس روی میز زنان المپیک 2024 پاریس ، برزیل را با نتیجه 3-1 شکست داد.

تیم برزیل برونا الکساندر را داشت که تنیس روی میز را تنها با دست چپ و بدون دست راست بازی می‌کند. الکساندر هم در بخش تیمی و هم انفرادی به رقابت پرداخت‌.

او از آنجایی که دست راست نداشت، توپ را با چوب پینگ‌پنگ در دست چپ خود قرار می‌داد و سرویس خود را می‌زد. در مواقعی از بازی بود که حرکات او متزلزل به نظر می‌رسید، اما او مانند هر بازیکن معمولی دیگری به رقابت ادامه داد.

برونا الکساندر

شش ماه پس از تولد، بازوی راست الکساندر را به دلیل عوارض جانبی واکسن قطع کردند اما او این اتفاق را به عنوان یک معلولیت در نظر نمی‌گرفت.

او از نوجوانی شروع به بازی تنیس روی میز کرد و اسکیت بورد و فوتسال بازی می‌کرد تا حس تعادل خود را توسعه دهد. او سخت تمرین کرد و رد پای مشخصی در تنیس روی میز از خود به جای گذاشت.

او در مسابقات انفرادی و تیمی در مسابقات جهانی پارا تنیس روی میز 2014 در پکن مدال برنز و یک مدال طلا در مسابقات تیمی پارا تنیس روی میز 2017 در براتیسلاوا، اسلواکی به دست آورد.

او مدال برنز انفرادی و تیمی زنان را در بازی‌های پارالمپیک 2016 در ریودوژانیرو و مدال نقره انفرادی در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را به‌دست آورد.

برونا الکساندر

او تصمیم گرفت برای المپیک پاریس تلاش کند و فدراسیون تنیس روی میز برزیل او را به عنوان نماینده این کشور انتخاب کرد.

او در مسابقات تیمی با خواهران برونا تاکاهاشی و جولیا تاکاهاشی که در رده بیستم انفرادی قرار دارند، شرکت کرد.

پس از ناتالیا پارتیکا، "اسطوره تنیس روی میز یک بازو" لهستان، او دومین بازیکن تنیس روی میز تاریخ شد که در هر دو رقابت المپیک و پارالمپیک شرکت کرده است‌.

الکساندر پس از پایان کار خود در المپیک با شکیت مقابل کره‌جنوبی، به تلاش خود برای کسب مدال در پارالمپیک پاریس ادامه خواهد داد. او در این مسابقه علی‌رغم شکست از سوی همه حاضران در سالن تشویق شد.

کدخبر: 1026791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟