گاتزتا خطاب به هواداران اینتر : فارسی یاد بگیرید

به گزارش رکنا ، درخشش طارمی در بازی‌های پیش فصل، بازتاب جالب توجهی در میان رسانه‌های ایتالیایی داشته است. آنها از عملکرد مهاجم ایرانی ذوق‌زده شده‌اند و این موضوع را می‌توان به وضوح و در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور دید.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت علاوه بر گزارش مفصلی که در شماره امروز خود درخصوص درخشش طارمی نوشته بود، در مطلب جداگانه‌ای که روی وب‌سایت این روزنامه منتشر شده، با توجه به عملکرد طارمی، از هواداران اینتر خواسته است تا زبان فارسی را یاد بگیرند.

مهدی طارمی

گاتزتا در این یادداشت نوشته است:

این بازیکن ایرانی دوباره قهرمان بلامنازع بازی بود و در نیمه اول دو گل به ثمر رساند. بازی با یک شاهکار از دی‌مارکو به پایان رسید.

هواداران اینتر باید با زبان فارسی آشنا شوند. در آنجا، "گل زدن" (به ایتالیایی سِنیاره) به این صورت گفته می‌شود: "زد". در ورزشگاه دینو مانوتزی چزنا که پر از هواداران اینتر از تمامی سنین بود، طارمی در سومین حضور تابستانی خود در تیم اینتر، دو گل دیگر به ثمر رساند: سومین گل، شاهکاری از دی‌مارکو بود: ضربه چیپ از فاصله ۲۵ متری.

طارمی پس از دبل خود مقابل لوگانو، یک دبل دیگر به ثبت رساند. پنجمین گل او در سه بازی. او اسپانیایی‌ها را با یک پنالتی که تخصص اوست (تنها ۹ پنالتی از دست رفته در ۶۳ ضربه پنالتی که او در طول کارنامه‌اش زده) و یک ضربه آسان از داخل محوطه جریمه، شکست داد.

طارمی با بازی موثر و کارآمد، توجهات را به خود اختصاص داد. او توپ‌های کمی را لمس کرد، اما تقریباً هیچ‌کدام را از دست نداد و آن‌هایی که گل نشدند، یا به‌خاطر عدم هماهنگی یا پاس‌های عبوری بودند. اینزاگی در طول بازی‌ها تحت تاثیر او قرار گرفت: طارمی همیشه گل می‌زند و در سه بازی این کار را کرده است.

کدخبر: 1023354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟