ترفندهای لوکس طراحی داخلی خانه های کوچک!

اگر منزل شما کوچک بوده و فضای کمی برای وسایل خانه وجود دارد،طراحی دکور و تزئینات آن به مراتب دقت و مهارت بیشتری را طلب می کند.در خرید کالاهای جدید باید دقت کنید که چقدر مورد نیاز شما بوده و آیا می توان بیش از یک کاربرد از آن انتظار داشت.همچنین قرار گرفتن آنها کنار یکدیگر می تواند خانه کوچک شما را لوکس و بزرگتر نشان دهد.

در این مطلب وسایلی را به شما معرفی می کنیم که به شما هنگام انتخاب و خرید کمک خواهند کرد.

داشتن پارتیشن برای خانه های کوچک ایده خوبی است. پارتیشن گزینه مناسبی برای تفکیک نشیمن کوچک خانه شماست. البته پارتیشن هایی انتخاب کنید که قاب مانند است و فضای خانه را دلگیر نمی کند. پارتیشن هایی که در اداره ها وجود دارند مناسب منزل شما نیستند. پارتیشن های مناسب برای خانه اغلب سازه ای سبک تر دارند. البته قرار نیست تمام وقت این پارتیشن در خانه شما باز باشد. گاهی برای خوردن غذا و حتی هنگام بازی کردن کودکتان در نشیمن به دلیل نداشتن فضای کافی، می توانید با این پارتیشن ها فضا را تفکیک کنید. با بودجه ای بین 200 تا 400 هزار تومان می توانید یک نمونه ساده و سبک بخرید.اگر به اندازه کافی اتاق در اختیار ندارید، اما مهمان های زیادی از شهرستان و... به خانه شما می آیند، حتماً باید در نشیمن خانه یک مبل تک نفره داشته باشید که هم مبل است و هم تخت! این مبل تک نفره بهتر است رنگی متفاوت و جذاب نسبت به سایر مبلمان نشیمن داشته باشد. این مبل خوش رنگ و متفاوت را در یک کنج قرار دهید. جایی که فضای جلویش باز باشد تا هنگامی که قرار است تبدیل به تخت شود، دست و پا گیر به نظر نرسد.

به خوبی از گوشه ها می توانید استفاده کنید. به جای آنکه در یک کنج خانه یک میز غیر کاربردی که هیچ جذابیتی هم برای خانه شما به ارمغان نمی آورد، قرار دهید کمی هوشمندانه عمل کنید. پشتی اغلب این مبل ها حتی مناسب برای نشستن های طولانی و مطالعه است و زمانی که باز می شود کاملاً به شکل یک تخت راحت در می آید. برای چنین مبل تختخواب شویی باید بالای یک میلیون و 300 هزار تومان بپردازید.

بهترین مدل میز پذیرایی یا میزی که در فرهنگ دکوراسیون، به آن میز قهوه گفته می شود، برای خانه های کوچک مدلی است که زیر آن فضایی کشویی دارد تا وسایل اضافه را داخل آن قرار دهید. اگر سراغ میزهای صندوقی بروید، می توانید از این فضا برای قرار دادن ملحفه ها و بالش های اضافه استفاده کنید. شما می توانید یک میز قهوه از جنس چوب با یک رویه مسطح و سخت انتخاب کنید.

حتی ممکن است میز شما به جای یک طبقه، چندین طبقه مجزا کشو داشته باشد تا وسایل اضافه را بدون آنکه در معرض دید باشند در داخل کشوهای میز قرار دهید. در چیدمان خانه کوچک باید سعی کنید، بیشترین فضای نگه داری را برای خودتان خلق کنید. قیمت چنین میزهایی از 800 هزار تومان شروع می شود؛ اگر سراغ نمونه های خاص تر مثل چرم دوزی شده یا تمام چوب بروید باید بین 5/1 تا 2 میلیون هزینه کنید.

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است بهترین گزینه برای شما استفاده از میز ناهارخوری است که قابلیت تغییر سایز داشته باشد. این میزها به دلیل داشتن ریل هایی در داخل، امکان بزرگ شدن دارند؛ یعنی می توانید میز 4 نفره را به 6 یا 8 نفره تغییر بدهید. با این شرایط در روزهای معمولی فضای رفت و آمد در اختیار دارید و در زمان مهمانی Party می توانید از دوستانتان پذیرایی کنید. برای داشتن چنین میز کاربردی حدود 2 میلیون بودجه بگذارید؛ البته نمونه های غیر چوب را می توانید با قیمت پایین تری خریداری کنید.

وجود صندلی های سه یا چهار پایه ای که بدنه محکمی هم دارند در هر خانه کوچکی ضروری است. این صندلی ها در گوشه و کنار خانه کاربردهای فراوانی دارند. گاهی در اتاق خواب و گاهی در نشیمن! زمانی که میهمان دارید و صندلی های موجود در نشیمن کفاف مهمان های شما را نمی دهند می توانید از این صندلی های کوچک که جاگیر هم نیست کمک بگیرید. حتی گاهی می توانید از این صندلی ها به عنوان میزهای کوچکی برای قرار دادن وسایل پذیرایی جلوی مهمانتان استفاده کنید. دستتان برای انتخاب این صندلی ها باز است؛ می توانید از نمونه های ساده تر با قیمت 70 هزار تومان تا نمونه های چوب و پارچه ای با قیمت 200 هزار تومان خریداری کنید.

به مبل هایی که از چند بخش قابل جابه جایی، تشکیل شده اند، به اصطلاح مبل های مدو لار گفته می شود. چند بخش بودن مبل های مدولار این امکان را به شما می دهد تا با جابه جایی قطعه هایی از آن، به فرم های متفاوتی برسید؛ مثلاً فرمال بچینید یا با ردیف کردن قطعه های مختلف، یک سالن سینما Cinema بسازید و از تماشای یک فوتبال دسته جمعی لذت ببرید. برای خانه های کوچک، این ست مبلمان Furniture به تنهایی کافی است و باید بودجه ای بین 4 تا 7 میلیون تومان برای خرید آن اختصاص بدهید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به زن جوان پشت شمشاد ها زیر دوربین امنیتی! + عکس جوان شیطان صفت

تجاوز مرد بنگاه دار به دختر مجرد در شهر جدید پرند

توئیت جالب سلبریتی‌های آمریکا برای روحانی رییس جمهور ایران + تصاویر

تجاوز راننده پراید به یک زن جوان که مسافر دریاچه چیتگر بود! + عکس

این مرد بی غیرت ترین شوهر دنیاست / او همراه دوستش به زن جوانش تجاوز کرد! + عکس

نیکی 17 ساله لخت به بالکن اتاق خواب رفت و یک محله را بهم ریخت + عکس

10 میلیون دادم تا لیلا دور از چشم زنم صیغه ام شود اما او به زنم گفت!

همخوابی شوهرم با یک دختر جوان وقتی سر زده به خانه رفتم فهمیدم +عکس

عکس تاسف برانگیز که وحید مرادی‌ را نشانه رفت! + عکس

جلال مهدی زاده را زنده زنده آتش زدند + عکس

کلاهبرداری عجیب دختر 20 ساله از خیرین در مشهد

تجاوز به پسری 10 ساله وسط پارک + تصویر

 

کدخبر: 401212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟