آثارم در شهرداری محبوس است

تناولی در ادامه درباره وجه مشترک آثار این نمایشگاه توضیح داد: وجه مشترک کار آن‌ها، مجسمه‌سازی معاصر ایران است. من می‌خواستم بگویم مجسمه‌سازی معاصر ایران شکل گرفته، متولد شده و وجود دارد. زمانی مجسمه‌سازی معاصر نداشتیم و اگر داشتیم منحصر به یکی دو نفر بود اما در حال حاضر این مقوله وجود دارد و این ۴۰ نفر نمونه آن هستند. مطمئن هستم هنرمندان بیشتری می‌شد انتخاب کرد اما دیگر در گالری جا نبود.

او درباره انتخاب نام «هیچ و همه» برای این نمایشگاه مجسمه‌سازی گفت: چون من با «هیچ‌» هایم شرکت کردم و بقیه «همه» هستند؛ البته نمی‌شد نام نمایشگاه را طولانی‌تر کرد.

تناولی سپس درباره تازه‌ترین مجسمه «هیچ» که در این نمایشگاه رونمایی شد، اظهار می‌کند: ساخت این مجسمه به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد؛ یک «هیچ» بزرگ است که آن را در خارج از کشور خلق کرده‌ام.

این هنرمند Artist در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی به ساخت «هیچ»هایش ادامه می‌دهد؟ گفت: «هیچ» من را رها نمی‌کند؛ هر زمان که آن را رها کردم او دوباره به سراغم آمد در نتیجه بیش از ۴۰ سال است که «هیچ» می‌سازم. فکر می‌کردم پایان آن می‌رسد اما نرسیده و گویا هنوز جا دارد.

وی گفت: دلم می‌خواست دنیا را پر از «هیچ» کنم؛ نتوانستم این کار را انجام بدهم اما «هیچ‌»های بسیاری ساختم و جا دارد بازهم بسازم.

تناولی در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر آماده‌سازی شرایط برای نمایش آثار این مجسمه‌ساز در سطح شهر نیز توضیح داد: اگر محل‌های مناسبی در اختیار من بگذارند حتما مایل هستم مجسمه‌هایم در سطح شهر نصب شود. تهران شهر بزرگی است و جاهای مختلفی دارد. تهران یک نقطه ندارد که مورد توجه من باشد، پارک‌ها و گذرگاه‌های زیادی دارد. من جاهایی که محل عبور و مرور مردم هست را خیلی دوست دارم. البته هر مجسمه‌ای باید در جای خودش نصب شود و جلو جلو نمی‌توان تصمیم گرفت.

این مجسمه‌ساز بار دیگر موضوع آثارش در شهرداری تهران را پیش می‌کشد و اظهار کرد: مجسمه‌های عمده من در شهرداری محبوس مانده و تمام تلاشم این است که آن‌ها را دوباره به من بازگردانند. تعداد زیادی از آن‌ها صدمه دیده که باید مرمت شود و اگر این اتفاق رخ بدهد حتما نمایشگاه‌هایی را برگزار خواهم کرد.