مهم ترین اخبار پلیسی 24 ساعت گذشته مازندران

بازدید از 1623 صنف در مازندران به جهت حذف چرخه مالخران

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف اموال مسروقه و دستگیری سارقان و مالخران توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان و تجسس کوپ در سطح استان خبر داد.

سرهنگ کاراگاه "علی قیصری" ، گفت: در اجرای طرح برخورد با سارقان مختلف به انگیزه کاهش انواع سرقت در سطح حوزه استحفاظی استان، مراتب در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام این خبر بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی،با اقدامات گسترده فنی،علمی،انجام تحقیقات میدانی و رصد تحرک سارقان حرفه ای در بازدید از صنوف پرخطر از جمله سمساری ها،ضایعاتی ها،استوک فروشی ها و .... در مجموع تعداد1623مورد صنف پرخطر در استان را مورد ارزیابی میدانی قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه 67 متهم و مالخر شناسایی،دستگیر و پرونده قضایی برای آنها تشکیل گردید و اقلامی از جمله سیم برق هوایی، کابل مخابرات ، انواع وسایل منزل ، موتورسیکلت سرقتی در بازه زمانی 6ماهه اول سال جاری در این بازدید ها کشف گردید که ارزش اموال مکشوفه فوق بیش از 19 میلیارد ریال می باشد.

سرهنگ قیصری با بیان اینکه کشف سرقت های فوق، 11 درصد در پیشگیری وضعی و حذف چرخه مالخران تاثیر بسزایی داشته است

 

کشف 436 خودروی سرقتی از ابتدای سال تا کنون در مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان از کشف 436 فقره خودروی سرقتی توسط ماموران کلانتری و پاسگاههای استان مازندران از ابتدای سال تا کنون خبر داد .

 سرهنگ "مهدی خادمی" در این خصوص اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان امداد، کلانتری و پاسگاه های سطح استان در راستای مبارزه با سرقت، موفق به کشف 436 فقره خودروی سرقتی شدند .

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 75درصد کشفیات سرقت خودرو توسط کوپ های استان کشف شده است .

وی در ادامه با اشاره به کاهش 28 درصدی وقوع سرقت خودرو در سطح استان خاطر نشان ساخت: در این راستا 204سارق خودرو نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند .

سرهنگ خادمی با اشاره به تداوم تلاش‌های مجموعه انتظامی استان در راستای کاهش وقوع جرایم به خصوص سرقت، بیان داشت: برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در دستور کار کوپ ها قرار دارد.

 

کشف 3000 تن نهاده دامی فاسد در مازندران

جانشین انتظامی استان از کشف 3000 تن نهاده دامی فاسد به ارزش 360میلیارد ریال و دستگیری یک سوداگر حرفه ای خبر داد

 سردار سیدموسی حسینی در تشریح این خبر بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی مازندران در راستای اجرای طرح مبارزه با مفسدان اقتصادی و سوداگران کالاهای اساسی، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی یک انبار بزرگ نهاده های دامی فاسد و وارداتی در یکی از بنادر استان مازندران خبر داد و افزود : ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی دقیق از این انبار 3000 تن نهاده دامی فاسد از نوع ذرت که از خارج از کشور وارد شده بود، کشف کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در این عملیانت یک سوداگر حرفه ای عرصه اقتصادی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار حسینی با بیان اینکه کارشناسان ارزش نهاده های دامی فاسد کشف شده را بالغ بر 360 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: تامین امنیت اقتصادی شهروندان یکی از وظایف ذاتی پلیس است که با مشارکت مردمی میزان تحقق آن افزایش می یابد.

 

دستگیری سارقان پمپ آب کشاورزی در محمودآباد

فرمانده انتظامی محمودآباد از کشف پمپ آب های سرقتی و دستگیری 2سارق سابقه دار در آن شهرستان خبر داد

سرهنگ "محمود حسین زاده" همکاری همه جانبه و به موقع مردم با نیروی انتظامی را از جمله عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرائم برشمرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت پمپ آب کشاورزی از مزارع شالیزار یکی از روستاها پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات، بررسی مستندات و شیوه و شگرد سرقت‌ها، موفق به شناسایی محل اختفاء سارقان در یکی از محله های اطراف شهر محمودآباد شدند، افزود:ماموران پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه ،سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر  و در بازرسی از مخفیگاه  از آنها 5 دستگاه پمپ آب و یک موتور سیکلت سرقتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اعتراف متهمان به 8 فقره سرقت خبر داد و گفت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حسین زاده در پایان با اعلام اینکه وقوع جرایمی همچون سرقت و بازتاب منفی آن در سطح جامعه می‌طلبد که پیشگیری از وقوع آن از اولویت‌های اصلی پلیس در اجرای ماموریت‌ها باشد بیان داشت: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت با همکاری مردم است.

 

شهدا و خانواده های آنان مالکان اصلی انقلاب هستند

فرمانده انتظامی استان در اولین یادواره شهدای انتظامی شهرستان "سیمرغ"، گفت: شهدا و خانواده های آنان مالکان اصلی انقلاب هستند

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در اولین یادواره شهدای انتظامی شهرستان سیمرغ با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: ما هرچه داریم به برکت خون پاک شهدای والامقام است و شهدا و خانواده های آنان مالکان اصلی انقلاب و باعث حفط اقتدار نظام می باشند.

وی امنیت و اقتدار ایران اسلامی را از دیگر برکاتی برشمرد که با نثار خون هزاران شهید والامقام به دست آمده است، افزود: امروز تمام مردم عزیز قدردان خون این شهدا هستند، شهدایی که از جان خود برای آزادی و آبادی این مرز و بوم گذشتند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت "سید حسن نصرالله و شهید یحیی سنوار" بیان داشت: این شهدا اسطوره های مقاومت هستند که با شهادتشان امید به پیروزی را در دل حزب الله بیشتر کردند.

سردار مفخمی با بیان اینکه حضور در این یادواره، افتخاری بود که نصیب بنده و تعدادی از همکاران شد، تصریح کرد: شهدای عزیز و والامقام مایه افتخار و برکت برای کار و زندگی ما هستند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تاکید کرد: تجلیل از مقام شامخ شهدا کمترین کاری است که می تواند مرهمی بر دل داغدیده خانواده شهدا باشد.

گفتنی است، سردار مفخمی در پایان این مراسم به منظور ارج نهادن به مقام والای شهدا با اهداء لوح تقدیر از خانواده شهدا تقدیر کرد.

مازندران / مسعود پاشنا