صادرات 8 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان مازندران

به گزارش رکنا از مازندران؛ رئیس پارک علم و فناوری مازندران در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارزش صادراتی محصولات دانش بنیان در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده است، اظهار کرد:

از ۲۰ کشور هدف صادراتی این محصولات می‌توان به کشورهای عمان، ترکیه، روسیه، افغانستان، قزاقستان، امارات، چین و کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی اشاره کرد.

کریم سلیمانی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال کمک‌های تسهیلاتی از شرکت‌های دانش بنیان مازندران انجام شده است، گفت: در سال گذشته هم از شرکت‌های دانش بنیان مازندران یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال حمایت‌های تسهیلاتی انجام گرفت.

بر اساس این گزارش؛ وی تصریح کرد: تجاری سازی محصولات، معافیت‌های مالیاتی، صادراتی و بیمه کارکنان از جمله برنامه‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان است.

رییس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ۱۴ درصد از افراد شاغل در پارک علم و فناوری مازندران دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فارغ‌التحصیلان بیکار در سال گذشته ار استان پرداخت شد.

سلیمانی گفت ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷۴ ایده تبدیل شده به محصول و بیش از ۱۸۰ محصول تجاری شده در پارک علم و فناوری مازندران تولید می شود.

از چین تا امارات؛ جهش صادرات محصولات دانش بنیان از مازندران

وی با بیان این که راه اندازی آزمایشگاه مرکزی برای پارک علم و فناوری انجام و فضای استقرار ایجاد شد، بیان کرد: ۱۷ هزار و ۱۹۰ متر مربع فضای استقرار داریم که در آن بیش از ۳۵۴ شرکت مستقر هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: ۱۱ قطعه زمین به شرکت های فناور و دانش بنیان در مازندران واگذار شد و راه اندازی کارخانه نوآوری در قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مازندران دارای ۲۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان است که از این میزان ۱۳۱ شرکت دانش بنیان و بقیه فناور هستند.

مازندران / مسعود پاشنا