مهم ترین اخبار پلیسی 24 ساعت گذشته مازندران

توقیف یک دستگاه تویوتای 150 میلیارد ریالی قاچاق در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف یک دستگاه خودرو تویوتای لندکروز قاچاق به ارزش 150 میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ ناصر صالحی با اعلام این خبر بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان کلاردشت در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه تویوتا لندکروز مشکوک شدند.

وی افزود:  ماموران جهت بررسی خودرو را متوقف و پس از انجام تحقیقات مقدماتی پی بردند که پلاک نصب شده بر روی آن جعلی بوده و خودروی مذکور فاقد هرگونه مدارک و مجوز قانونی  و قاچاق  می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت ارزش خودرو کشف شده  را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی 150 میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح داشت : ماموران راننده خودرو را به جرم قاچاق خودرو و استفاده از پلاک جعلی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت اظهار داشت: پلیس مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با قاچاقچیان را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 25مهرماه تا ساعت 7 صبح روز شنبه 28 مهرماه 1403 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد .

سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 25 مهرماه تا ساعت 7  صبح روز شنبه 28 مهرماه 1403 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک از ساعت 12ظهر روز چهارشنبه 25مهرماه تا ساعت 7  صبح روز شنبه 28 مهر ماه 1403  در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار داشت: در صورت پرحجم بودن ترافیک، در روز چهارشنبه 25 مهرماه 1403 در این محور محدودیت های ترافیکی به اجرا در خواهد آمد .

وی افزود: به همین منظور، این محور از ساعت 2 بعد از ظهر چهارشنبه 25مهر از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) به صورت کامل مسدود خواهد شد، از ساعت 5 بعد از ظهر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک طرفه شده و از ساعت 24 همین روز محدودیت یک طرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر 2 طرفه می شود .

سرهنگ جهان تاب با اشاره به اعمال محدودیت های مقطعی برای انواع وسایل نقلیه در این محور در روز جمعه 27 مهرماه ، افزود: در این محور، از ساعت 2 بعد از ظهر از آزاد راه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام خواهد شد، از ساعت 3 بعد از  ظهر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد کامل صورت خواهد گرفت ، از ساعت 5  بعد از ظهر از مرزن آباد به سمت تهران (مسیر شمال به جنوب) یک طرفه شده و  از ساعت 23 طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر 2طرفه می شود .

 رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به این که در صورت کم حجم بودن ترافیک محور طرح زودتر از زمان اعلامی به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: طی این مدت تردد از مسیر قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در زمان اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 11 صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می باشد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها از محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 مهرماه و همچنین از ساعت 7 صبح  تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 26 و 27 مهر ماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان افزود: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روز جمعه 20 مهرماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد .

وی در خاتمه  از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن مدیریت سفر خود، با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

کشف 9 تن چوب جنگلی قاچاق در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 9 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یک کامیون خبر داد.

سرهنگ عبدالله حسن زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران کلانتری12 ساری به یک کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 9 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: راننده کامیون پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

در پایان سرهنگ حسن زاده با اشاره به این که قطع درختان جنگلی ، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

دستبند پلیس بهشهر بر دستان سارقان موتورسیکلت/ راز 26فقره سرقت برملا شد

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری باند 4 نفره سارقان موتور سیکلت و کشف 26فقره سرقت ، این فرماندهی خبرداد.

علی اکبر قلی پور با اعلام این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان بهشهر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کاراگاهان پلیس آگاهی بهشهر با اقدامات هوشمندانه پلیسی 2 سارق و 2 مالخر را که به صورت باندی فعالیت می کردند، شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی هر 4 متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اعتراف متهمان به  26 فقره سرقت موتورسیکلت و همچنین کشف 5 موتور سیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگیر شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف 55 دستگاه ماینر قاچاق در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 55 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

علی داداش تبار درباره این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع آوری دستگاه های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بابل با انجام اقدامات  پلیسی از فعالیت مجرمانه افرادی در این خصوص مطلع و موضوع را دردستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل های نگهداری دستگاه های ماینر  اعزام و در بازرسی از آن ها تعداد 55 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان این که در این عملیات 9 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، تصریح کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ارزش دستگاه های ماینر مکشوفه 40 میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ داداش تبار در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فراجا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با پلیس ضروری است.

مازندران / مسعود پاشنا

کدخبر: 1052533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟