ورود سامانه بارشی به مازندران / دمای مازندران تا هفته آینده+جزئیات

به گزارش رکنا از مازندران؛ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی مازندران، فردا هوای مازندران صاف و آفتابی همراه با وزش باد پیش بینی شده است .

بر اساس این گزارش از روز جمعه با ورود هوای سرد دمای هوا کاهش می یابد و از روز شنبه  تا سه شنبه بارش باران آغاز می شود و احتمال وقوع سیل و سیلاب در مازندران زیاد است  و دمای هوا تا ده درجه کاهش خواهد یافت .

البته بارش از روز یکشنبه (۲۹ مهر) در غرب سواحل دریای خزر شدت می‌گیرد.

همچنین مطابق جدول پیش‌بینی فصلی که هواشناسی مازندران آن را امروز چهارشنبه منتشر کرده است، میانگین کمترین میزان بارندگی در سه ماهه آینده با ۵۷ میلی متر مربوط به دیماه سال ۱۴۰۳ و بیشترین میزان نیز با ۱۰۱ میلی متر مربوط به آبانماه امسال و برای مهرماه و آذرماه سال ۱۴۰۳ نیز به ترتیب ۹۴ و ۸۰ میلی متر باران پیش بینی شده است.

مطابق این جدول، میانگین بیشترین میزان بارندگی در مهرماه امسال با ۲۴۷ میلی متر مربوط به رامسر است و پس از آن نوشهر با ۲۳۷، بابلسر با ۱۲۹، ساری با با ۰۵ و آمل با ۱۰۱ میلی متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارندگی در ماه جاری خواهند بود و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه به ترتیب در بلده با ۱۷۸، سیاه بیشه با ۲۶، کجور با ۳۲ و آلاشت با ۴۰ میلی متر خواهد بود.

در آبانماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۲۲۸ میلی متر در نوشهر اتفاق خواهد افتاد و رامسر با ۲۱۴،؛ بابلسر با ۱۶۱، آمل با ۱۱۰ و ساری با ۱۰۶ میلی متر باران در جایگاه بعدی قرار دارند و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در بلده با ۳۵، کجور با ۴۸، آلاشت با ۵۵ و کیاسر با ۶۳ میلی متر پیش بینی شده است.

مطابق جدول پیش‌بینی فصلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، در آذرماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۱۷۶ میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن به ترتیب بابلسر با ۱۳۷، رامسر با ۱۲۷، آمل با ۹۰ و ساری و بندرامیرآباد با ۸۸ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش باران در این ماه خواهند بود و بلده با ۲۶، کجور با ۲۹، آلاتشست با ۵۳ و سیاه بیشه با ۵۴ میلی متر شاهد کمترین میزان بارندگی درطی این ماه خواهند بود.

مازندران / مسعود پاشنا

کدخبر: 1052498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟