لرستان زلزله‌خیز است/ تحریم ها مانع خرید شتاب‌نگار

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهزاد شاکرمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی لرستان گفت: این استان به‌دلیل قرارگیری در مجاورت ابرگسل زاگرس و گسل دورود جزو مناطق زلزله‌خیز ایران است.

او با تأکید به رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وسازها برای کاهش خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه اضافه کرد: تهیه نقشه مخاطرات زمین‌شناسی و نظارت بر ساخت‌وسازها را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با اشاره به نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار برخط و دیجیتال طی سه فاز عملیاتی در بیشتر شهرهای این استان یادآور شد: چهار ایستگاه شتاب‌نگار برخط و 16 ایستگاه شتاب‌نگار دیجیتال در فاز نخست نصب و راه‌اندازی شده‌است.

شاکرمی بیان کرد: تعداد 10 ایستگاه برخط و 3 ایستگاه شتاب‌نگار دیجیتال در مناطق مختلف لرستان در فاز دوم و تعداد شش دستگاه شتاب‌نگار برخط و دو دستگاه شتابنگار دیجیتال در فاز سوم نصب و راه‌اندازی شده‌است.

او یادآور شد: تعداد 41 ایستگاه شتاب‌نگار برخط و دیجیتال در سطح لرستان برای پاسخ‌دهی سریع به مخاطرات زلزله نصب و عملیاتی شده‌است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با اشاره به اثرگذاری تحریم‌های ظالمانه در خرید شتاب‌نگارهای جدید تأکید کرد: این دستگاه‌ها را باید از کشورهای اروپایی خریداری کرد و وجود تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی باعث شده‌است تا در اضافه‌کردن ایستگاه‌های جدید با مشکل مواجه شویم.

کدخبر: 1044594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟